You are currently viewing פוריות, הריון ורוחניות

פוריות, הריון ורוחניות

רובנו הגדול, בשלב כזה או אחר בחיים שלנו – בוחרות להביא ילד לעולם ומחליטות להתחיל “לנסות”. תחום הפוריות הוא תחום מורכב – חלקנו בוחרות להכנס להריון עם בן\בת זוג וחלק אולי בחרו לעשות זאת עצמאית ללא בן זוג בתמונה. כך או כך – יש בראשנו סוג של תמונה של איך זה אמור להיות וצפייה שפשוט נלחץ על כפתור וזה יקרה – באופן מיידי. מקסימום חודש חודשיים.
 
בתקופה ומציאות שבה אנחנו רגילות לספק את הצרכים שלנו במהירות ולרב זה גם משהו שמצליח לנו די טוב. נתקשה לקבל שלהריון יש את הקצב שלו ולעיתים לוקח זמן ועבודה בכדי להכין את השטח- מה שיכול להביא לתסכול, חרדה,קושי רגשי וזוגי.
 
כאשר אנחנו מתכננות הריון – חשוב לוודא שאנחנו מוכנות, פיזית רגשית ונפשית – בכדי לגדל בביטחון חיים בתוך הרחם שלנו. פה חשוב לי להסתייג שלא ניתן להיות מאה אחוז מוכנות – וזה לגמריי בסדר. לא מדובר במושלמות – מה שחשוב זאת המודעות לעצמנו.

We are never ready we are only prepared

על פי ארגון הבריאות העולמי, בעיות פוריות משפיעות בערך על 186 מיליוני בני אדם בעולם. על אף שיותר מחצי מהמקרים מדובר בקשיי פוריות מצד הגברים – העול מבחינה חברית נופל בעיקר על נשים. יש לציין כי אפילו זוגות שאין להם כל בעיית פוריות – הסיכויים להריון הם כ 20 אחוז בכל חודש בלבד.
 

מה זה בעצם קשיי פוריות?

מבחינת הגדרה זה חוסר יכולת להכנס להיות למשך שנה של נסיונות (או חצי שנה במקרים של נשים מעל גיל 35). נשים אשר יכולות להכנס להריון אך מתקשות לשמור עליו – גם כן נחשבות “לא פוריות”. שיא הפוריות של האישה בשנות העשרים. כ15 עד 20 אחוז מהאבחנות של קשיי פוריות לא מוסברים או אידיופים – כלומר אין להם סיבית פיזית.
 
פוריות אינה בעיה שיש לתקן. אנו בני אדם, כל אחת עם צרכים שונים ולעתים קרובות אנו הולכות לאיבוד בים המידע הזמין בנושא. חוששות כי יתכן שמשהו לא בסדר איתנו או שאנחנו עושות משהו לא בסדר בתהליך. אנחנו לא יכולות להיות בקשר מבוסס פחד עם פוריות, מכיוון שזה מביא לפגיעה בזרימת האנרגיה הטבעית שלנו. אנחנו לא יכולות באמת להיות פנויות להביא חיים חדשים לעולם – כשאנחנו נלחמת בתוכנו בפחד.
 
איך שאני רואה את זה – העבודה שלנו היא לא על כניסה להריון – אלא הכנה של יצירת קרקע פוריה – בה נשתול את הזרע ונאפשר לו לגדול ולהתפתח.
 
קושי בקליטה לעיתים קרובות נובע מסטרס ולחץ רגשי או פיזי. בימנו – נפוץ כי נשים רבות שמות את הקריירה בראש סדר העדיפויות. הן מנסות לתכנן את ההריון על פי זמנים מדוייקים שלא יפגעו בהתקדמות שלהם או דוחות זאת לגילאיים מבוגרים יותר – מה שכמובן מעבר לפן הפיזי – ישפיע לרב גם מבחינת רמות הלחץ בכדי ש”נספיק”.
 
אנחנו לא תמיד יכולות או רוצות להיות מספיק קשובות לקצב של הטבע והגוף שלנו – בעיקר כאשר אנחנו מוצפות ועמוסות בדאגות או מטלות היום יום.
 

אחת השאלות החשובות ביותר שצריך לשאול את עצמנו כאשר אנחנו מתכננות ילדים ובעיקר כאשר אנחנו נתקלות בקושי – היא “למה?”.
למה אני רוצה להכנס להריון? למה אני רוצה ילדים?

רב האנשים בשלב הזה ירימו את המגננות, ירגישו אי נוחות או שמתקיפים אותם. אך אם רגע נאפשר לעצמנו להוריד את הצורך הזה להתגונן ונסכים להתבונם פנימה – נבחין שאחת התשובות הנפוצות ביותר כי “כי ככה צריך”.

 
זה ה”שלב הטבעי הבא” – אך האם אנחנו קשובות לעצמנו והצרכים שלנו?

עצרי רגע – קחי דף נייר וכתבי למה את רוצה להיות אמא?
איזו אמא את רוצה להיות?
האם את מרגישה מספיק בריאה וחזקה לשאת הריון?

גם פה אנחנו עלולות להרגיש התנגדות – הרי החברה מלמדת אותנו להיות כל יכולות, סופר וומן. אך איפה נחצה הגבול בין העצמה לבין חוסר הקשבה לעצמנו?

 
כשעובדים על פוריות והריון – אנחנו מתייחסות לכמה רבדים שונים.
 

הרובד הפיזי – זה הבסיס.

אנחנו מתחילות מלעשות בדיקות ולראות האם יש חוסר איזון פיזי שצריך להתייחס אליו. נוודא שאנחנו נוקטות בכל האמצעים הידועים והנגישים לנו במידה ולא.
שמירה על גוף חזק ובריא ככל הניתן – ע”י תשומת לב לתזונה ואורך החיים שלנו הינה קריטית לאדמה פוריה, בדיוק כמו בטבע – בעיקר כאשר אנחנו בתקופות של לחץ ומתח.
האם את שותה מספיק מים? אוכלת מזונות מזינים? או שבכלל שוכחת לאכול בימים עמוסים.
נסי לבדוק האם יש דברים שאת יכולה לוותר עליהם שהם לא בריאים – כמו חלק מהמזונות המעובדים ואפילו חומרי הגיינה או איפור – שהינם סינטטיים ומכבידים על הגוף שלך.
 

הרובד האנרגטי

כל תא בגופנו בעל רטט, אנחנו בעלות גוף אנרגטי – השאיפה שלנו היא להיות כמה שיותר מסונכרונות עם התדר של הטבע ואמא אדמה. ע”י חיבור לטבע נהיה מקורקעות יותר וזה יביא ריפוי עמוק לחיינו.

ניתן להתקרקע ע”י הליכה יחפים בטבע או נגיעה באדמה ועצים אפילו לכמה דקות ביום.
שאלי את עצמך:
מה מוריד את האנרגיה שלך?
מה מעלה בך את רמות האנרגיה?
מה את עושה בכדי לשמור על עצמך אנרגטית?
 

הרובד המנטאלי

מערכת אמונות מגבילות יכולה להיות בעלת השפעה משמעותית על היכולת שלנו להתבטא, ליצור ואף להכנס להריון.
 
עד שנות השישים, כששאלת אישה כמה ילדים היא רוצה להביא, תשובתה הייתה משהו כמו “אלוהים יודע”. אתה שואל אישה אותה שאלה היום ורובן יגידו לך כמה, איזה מין ומתי הן רוצות אותם. חלק ניכר מהחברה והתרבות המודרנית שלנו מבוססת על מחשבה רציונאלית.
 
זה לא דבר רע, אבל לפעמים זה יכול להגביל את היכולת שלנו להבין גורמים הנמצאים מחוץ להבנתנו, במקום לאפשר לדברים לקרות באופן טבעי ולסמוך על תהליך החיים.
 
זוגות רבים גם מלהטטים בלוחות זמנים עמוסים ועוסקים מאוד בקריירה, בהתחייבויות המשפחתיות, בחברים ובפעילויות ונותר להם מעט זמן לעצמם לבחון דרכים טבעיות יותר לעשות דברים.
 
לכן, קחי לך רגע להשען אחורה בכיסא שלך, עצמי את עיניך, שאלי את עצמך את השאלות הבאות, ועני בכנות ככל שאת יכולה – אפשרי לתשובה הראשונית והאינטואטיבית להיות האמת.
 
עד כמה את מתעסקת ביום יום בפוריות שלך?
על כמה את מתרכזת ביצירת תנאים אופטימלים לפוריות?
מה את רוצה?
במה את מאמינה?
מה הם הקונפליקטים הפנימיים שלך?
איזה פחד יש בך?
מי היית אם לא היה לך את הפחד הזה?
מה יקרה אם פשוט תקחי צעד אחורה ותפסיקי לנסות?
 
כפי שאמרנו – לעתים קרובות אנשים מתייחסים לפוריות כאל בעיה שיש לתקן. גופנו אינו בעיה שיש לתקן, אך תסמינים כלשהם הם הזדמנויות להתבונן עמוק יותר במתרחש. זה לא אומר שיש משהו לא בסדר בך או שאת עושה משהו לא בסדר, אלא חשוב להבין שיש הרבה היבטים למה הדברים קורים כמו שהם קורים. לעיתים קרובות אנו נמצאים במערכת יחסים מבוססת פחד עם פוריות – פחד שפחות חלקו אולי אפילו לא בהכרח שלנו.
 
הסתכלי רגע על המשפחה שלך – כל הדמויות שמשפיעות עלינו במודע וגם בתת מודע, אנרגטית ואף תורשתית. לעיתים יש צורך להתחבר מחדש לאבותנו בכדי לבסס מחדש את האהבה בתוך המשפחה שלנו.
 
שאלי את עצמך:
מה התחושות שלך כשאת מביטה על אמא שלך מהצד?
איך הייתה מערכת היחסים של אמא שלך עם אמא שלה?
איזו סוג של אמא את רוצה להיות? האם יש בך פחד מסוים להיות כמו אמא שלך?
האם היה מישהו במשפחה שלך עם קשיים להכנס להריון?
איזו מערכת יחסים אנחנו צריכות לרפא ב”שושלת” בכדי להתחבר לעוצמה שבך?
אלו חלק מהשאלות שעולות כאשר מתבוננים על המערכת המשפחתית בהקשר של הריון (וכמובן לא רק).
 

מבחינה רוחנית – התחלה נהדרת תהיה לפנות פנימה אל תוך עצמך והחוצה מתוך הכרת תודה על מה שכבר יש. בכל צעד שאנחנו עושות, כל מעשה שמקדם אותנו בדישון האדמה – אנחנו יוצאות עם הבנות, תובנות ובהירות – קחי זמן בכדי לעבד את כל המידע הזה.

ברמה הרוחנית שילוב של תפילה או מדיטציה, כל אחת לפי תחושתה יכול להיות בעל השפעה נפלאה עלינו בכל הרבדים.

הצ’אקרה השנייה – נקראת גם צ’אקרת המין או Svadhisthana (סנסקריט) ומקושרת לפוריות, ניתן לקרוא עליה פה 

צ’אקרת המין 

 

אני מצרפת לך סשן הילינג קצר בנושא פוריות, אינך צריכה לעשות דבר אלא רק להסכים לקבל את האנרגיה.

מרחב ריפוי בווטאפ

קבוצת מסרים קבוצתיים ואישיים , ברכות ותדרים מרפאים. מטרתה לתמוך בתהליכים התפתחות אישיים ורוחניים.
הצטרפי אלינו כדי לקבל עדכונים על מדיטציות, מאמרים חדשים ועוד שלל הפתעות.

למעבר לקבוצה – לחצי פה או על התמונה עם הנר 

Spread the Light