You are currently viewing צ’אקרת הגרון – קול פנימי, אותנטיות ויצירתיות

צ’אקרת הגרון – קול פנימי, אותנטיות ויצירתיות

צ’אקרת הגרון – קול פנימי, אותנטיות ויצירתיות

שמה של צ’אקרת הגרון בסנסקירט הוא Vishuddha והפירוש הוא “טהור במיוחד”.
 
היא מהווה את המרכז האנרגטי החמישי בגופנו מתוך שבעת הצ’אקרות המרכזיות לאורך קו עמוד השידרה. המיקום שלה מיוחס למרכז הגרון, צבעה כחול בהיר ושיא ההתפתחות שלה בגיליים 7-12. ברמה הפיזית צ’אקרה זו קשורה לבלוטת התירואיד, שיניים, חניכיים, אוזניים, כתפיים וצוואר.
 
ארבעת הצ’אקרות שמתחתיה נועדו לטהר את המסר או התקשורת לפני שאנחנו מביעות אותה החוצה. הצ’אקרות עובדות בסינכרון אחת עם השנייה וזאת שהכי מחוברת לצ’אקרת הגרון היא צ’אקרת המין – החיבור שלנו לתשוקות, רצונות ויצירתיות. אם היא לא מאוזנת זה ישפיע על הביטוי העצמי שלנו וכך גם בכיוון ההפוך.
 
הידע הזה מאפשר לנו להבין טוב יותר, איך חוסר חיבור לאני היצירתי שלי יקשה עליי לבטא את עצמי החוצה. זה גם מסביר מדוע אנו יכולות להיות בקיאות בהיבטים הטכניים של משהו, אך בו זמנית נתקשה למצוא את הקול היצירתי האמיתי והייחודי שלנו בכדי להביע אותו בביטחון.

צ’אקרת הגרון, לא רק מאפשרת לנו לדבר את האמת שלנו בפתיחות וכנות, אלא גם להבין את הצרכים והרצונות שלנו – בכדי שנוכל להביע אותם החוצה. היא הגשר בין הלב ולראש – מתווכת בין מחשבות לרגשות.

צ’אקרת הגרון מייצגת את האופן בו אנחנו מבטאות את עצמנו, הרעיונות שלנו והקול היצירתי מבפנים החוצה. צ’אקרת הלב מכווינה אותה, הקול שלנו הרבה מעבר למה שאנחנו רוצות להגיד – זהו הקול הפנימי והאינטואיציה שלנו, אך גם כל מה שאנחנו חוששות לומר כתוצאה של פחד מדחייה, ביקורת או פחד לטעות.

צ’אקרת הגרון היא גשר בין האינטואיציה לבין הראש והמחשבות שלנו, כאשר היא מאוזנת אנחנו יכולות לבטא את עצמנו בחופשיות תוך מתן הכבוד הראוי לאחרים ודבריהם.

איזון צ’אקרת הגרון

 
איזון מרכז אנרגטי זה מאפשר לנו לבטא את המחשבות שלנו ולתקשר אותן באופן ממוקד עם מטרה, אהבה ויצירתיות. ברובד העמוק יותר, צאקרת הגרון מזמינה אותך להפתח להיות פגיעה, להקשיב ולתקשר את כל העומק שקיים בך מול האחר. האם את מוכנה להפתח באופן מלא ולזרוח בכל הצבעים שלך?
 

ביטוי רגשות וחלומות באופן כנה ואוטנטי, יכול להיות מקום מאוד רגיש עבור חלקנו ולעיתים אף להפעיל מנגנוני הגנה “השרדותיים” שמביאים לחסימה של הקול הפנימי מבלי שבכלל נבחין בכך. נוסיף לכך את כל אותן תבניות שנלמדות מהסביבה הקרובה והמשפחה, מנגנוני הגנה והשרדות או התנסויות כואבות שלנו מהעבר. כמו זלזול במה שאנחנו אומרות, יחסים לא מכבדים ואלימות מילולית, השתקה שלנו כילדות וכו’ – כל זה יכול לתרום לחסימה בצ’אקרה זו.

חוסר איזון צ’אקרת הגרון

כאשר ישנו חוסר איזון או חסימה בצ’אקרה זו, הדבר יתבטא בחוסר בטחון והמנעות מביטוי רגשות, רעיונות והמחשבות שלנו – מה שמביא לרב לתסכול, בדידות וסגירות. נרגיש קושי למצוא את המילים הנכונות – בעיקר אם אנחנו חוששות לאבד מישהו או חשש לפגוע באחר. חסימה תשפיע גם פיזית ותתבטא בחוסר איזון של בלוטת התריס, בעיות שמיעה, טיניסיטיס, פצעים בפה, ברונכיטיס, אסטמה ודלקות אוזניים או גרון.


השפעה על בלוטת תירואיד, נפוצה בעיקר אצל נשים. בערך באמצע שנות ה40 נשים מתחילות לחוות תסמינים של עייפות, תשישות וחוסר אנרגיה. חוסר איזון של בלוטת התריס יכול גם לגרום לבעיות עיכול ומשקל. בנוסף אנחנו עלולים לחוות כאבי גרון או צוואר כאשר צ’אקרה זו חסומה.

בין הסימנים החשובים ביותר המזכירים לנו לעבוד על מרכז אנרגטי זה – הוא כאשר אנחנו אומרות כן על משהו שאנחנו רוצות להגיד לא. שימו לב למסכה שאנחנו שמות, החיוך המאולץ כשאנחנו עושות זאת. אנחנו אומרות כן בכדי לשמור על תדמית מסויימת, רצון לרצות או להפך פחד לאכזב. הפרפקציוניסטיות מאיתנו גם ישמו לב לכל אותם הפעמים שזה מנע מהן לנוע קדימה או לעשות דברים מתוך פחד של “מה יחשבו עליי?” או מה אני אחשוב על עצמי?.

ככל שהצ’אקרה הזו מאוזנת יותר כך אנחנו יכולות לבטא את עצמנו בחופשיות יותר.

שאלות הבאות יכולות לסייע לך לבחון את מצבה של צ’אקרת הגרון:

  • האם אני דברנית?
  • האם אני מנסה להפעיל מניפולציות באמצעות הדיבור שלי?
  • האם אני נוטה לרכל על אחרים?
  • האם אני מקשיבה לאחרים עם כוונה והתעניינות כנה בהם?
  • האם אני בדר”כ כנה עם אחרים?
  • האם אני כנה לגביי טעיות שלי ומודה בפתיחות עליהן?
  • האם אני נוטה לשקר או להגזים שלא לצורך?
  • האם אני מדברת את האמת שלי בבטחון?
  • האם אני מדברת בעוצמה?
  • האם אני מבטאת בקלות את המחשבות, תחושות ורגשות שלי ביום יום?
 

צקארת הגרון משלבת בין האור היחודי שלנו לתשוקות הלב. היא מאפשרת לנו תהליכי התפתחות משמעותיים ומזמינה אותנו להביע את הרגשות שלנו באופן שמכבד אותנו ומאפשר לאחרים להבין אותנו בקלות.

כשאנחנו באיזון אנחנו נאמנות למטרות שלנו בזמן השיחה ומגיעות מתוך בהירות – בין אם זוהי תקשורת בעבודה או במערכות יחסים אישיות. אנחנו מצליחות להעביר באופן מדוייק את המחשבות ואת מה שעל ליבנו דרך מילים מדוברות או בכתיבה.

איזון מאפשר לנו מרחב שבו אנחנו יכולות לעבד את כל האינפורמציה מבחוץ ומבפנים – לפני שאנחנו מדברות ומגיבות. היא גם מאפשרת להקשיב לאחר עם ראש ולב פתוחים.
 

חוסר איזון יכול להתרחש גם מצד אחד כאשר אדם מדבר הרבה, מרוכז בעצמו או מצתדק. מנגד גם אצל אדם שמחזיק את עצמו מלבטא את מה שהוא מרגיש, אינו בטוח בעצמו ובהשקפות שלו.

חסימת צ’אקרת הגרון

צ’אקרה זו חסומה לעיתים קרובות בגלל סיבות שונות הקשורות ביצירתיות, כיוון שאנשים מאמינים לקולות השליליים שבראשם ושהם לא “טובים מספיק”, מוכשרים מספיק או שלא רואים את הערך במה שהם עושים. הם לא לוקחים סיכון ומאפשרים לעצמם להרגיש את הפחד או לדבר את האמת שלהם.

ככל שנשים את עצמנו שם בחוץ ונאפשר לעצמנו להיות פגיעות, אנחנו נוכל לעבור מעבר לפחד וללמוד מה מתאים לנו תוך כדי היצירה. תקשורת מודעת מאפשרת לנו לא רק לאזן את הצ’אקרה הזו, אלא גם להפסיק להאשים את עצמנו או אחרים בכך שהשיחה לא הלכה כפי שהיינו מצפות.

דרכים לאיזון הצ’אקרה

תנועה

תנוחות יוגה מומלצות : תנוחת הדג, עמידת נר
נשימת האריה : https://www.youtube.com/watch?v=xdUyHPa66A4&ab_channel=YogaWithAdriene

תרגול יוגה לצ’אקרת הגרון עם אדריאן המהממת – מאוד ממליצה על הערוץ והסרטונים שלה
https://www.youtube.com/watch?v=BSaT6SOWZsM&ab_channel=YogaWithAdriene

התנועה מניעה את האנרגיה ומביאה לשחרור רגשי משמעותי. אל תדאגי אם את מתחילה להרגיש רגשות עזים בזמן התרגול – אפשרי לזה להיות בכדי לשחרר את מה שצף.

כתיבה

כתיבת יומן או כתיבה אינטואטיבית
(לקבלת חוברת עם אוסף תרגילים לפיתוח הכתיבה שלנו – מוזמנות לשלוח לי הודעה בפרטי).

קוליות

1. הפקת קולות, אין צורך להשתמש במילים. אפשר גם להתחיל פשוט מזמזום.

2. שימוש במנטרה Ham המיוחסת לצאקרה זו: ניתן לדמיין אור בצבע כחול בהיר מהדהד באזור הגרון שלנו בזמן שאנחנו שרים את המנטרה הזו.
https://www.youtube.com/watch?v=tiOiBFugE4s&ab_channel=MeditativeMind

3. שימי שיר שאת אוהבת ותלווי אותו בקולך, פשוט שירי!

4 .דברי את החלומות והמטרות שלך עם אלו שאת אוהבת. שתפי חברים קרובים – אפילו אם גם לך זה עדיין לא ברור עד הסוף.

יציבה 

להיות מודעת להשפעה של היציבה שלנו על הקול החיצוני הפנימי – השתדלי לעמוד זקוף עם בית חזה פתוח בזמן שיחה – דמייני שאת פותחת את ליבך.

עבודה עם יצירתיות

כיוון שלצ’אקרה זו קשר ישיר ליצירתיות וביטוי עצמי, אחת הדרכים לטהר אותה היא פשוט באמצעות יצירה. ריקוד, ציור, צביעה, פיסול ועוד.

קריסטלים

קריסטלים בגוונים של כחול ותכלת. מומלץ לבחור על פי אינטואיציה ותחושה אישית. העבודה עם הקריסטלים יכולה להיות באמצעות החזקה בכפות ידיים בזמן מדיטציה, הנחה באזור הגרון או תכשיטים כמו שרשרת ועגילים.
דוגמאות לקריסטלים טובים לצאקרה זו : לרימר, אקוומארין, טופז, טורקיז.

 
כאשר צ’אקרת הגרון מאוזנת אנחנו מרגישות מלאות בהשראה, מדברות את האמת שלנו בקלילות ופתוחות לפתרונות יצירתיים.
 
בברכת יצירתיות וביטוי עצמי מהנה
סבטלנה
 

מרחב ריפוי בווטאפ

קבוצת מסרים קבוצתיים ואישיים , ברכות ותדרים מרפאים. מטרתה לתמוך בתהליכים התפתחות אישיים ורוחניים.
הצטרפי אלינו כדי לקבל עדכונים על מדיטציות, מאמרים חדשים ועוד שלל הפתעות.

למעבר לקבוצה – לחצי פה

מסרים מרפאים

מסרים כלליים או הכוונה ממוקדת בתחום ספציפי אותו את בוחרת. 
המסרים מתקבלים בתקשור ומוטענים באנרגיה של הילינג.

המסר המרפא מתאים לכל מי שמרגישה צורך בהכוונה קלה ודחיפה אל עבר בהירות.
אנרגית ההילינג מסייעת לנו להטמיע את המסר ולהביא לריפוי עמוק יותר של מה שעולה. התשובה ניתנת כתובה ואתן יכולות לחזור ולעיין בה על פי הצורך, האנרגיה טעונה במסר זה ותשפיע גם בקריאות החוזרות.

עלות המסר הוא 70 שקלים
לאפשרויות נוספות להיעזר בי במסע ההתפתחות שלך – יכולה ללחוץ גם כאן 

Spread the Light