You are currently viewing צ’אקרת המין – ריקוד החיים

צ’אקרת המין – ריקוד החיים

צאקרת המין וריקוד החיים

“The truest expression of a people is in its dance and in its music. Bodies never lie.”

Agnes de Mille

צ’אקרת המין

בגופנו, שבעה מרכזים אנרגטיים מרכזיים, על פי פילוסופים הינדים ובודהיסטים בתוך הצ’אקרות – נוצר החיבור בין פיזי לרוחני.

הצ’אקרה השנייה, נקראת גם צ’אקרת המין או Svadhisthana (סנסקריט). פירוש השם מסנסקריט הוא “משכנו של האני” או לעיתים גם מתורגם כ “לקחת פנימה את ההנאה”.
צ’אקרה זו מקושרת לאנרגיה מינית ורגשית בגופנו וליכולת שלנו לזרום עם השינוי. מיקומה באזור בטן תחתונה (מתחת לטבור) וצבעה כתום.

צ’אקרת מין מאוזנת

כאשר היא מאוזנת אנחנו קורנות חמימות ושובבות, נחשקות וחופשיות להביע את עצמנו. יש בנו תחושה של תשוקה ויצירתיות כי אנחנו מחוברות לילדה הקטנה שבתוכנו, עליזות וזרימה עם החיים.
מבחינה מינית נרגיש מסופקות ונהנה מיחסים אינטימיים.

חוסר איזון צ’אקרת המין

כאשר היא לא מאוזנת נרגיש אשמה, קושי בתחום המיני, נטייה להתמכרויות והתנהגויות קומפולסיביות. אנחנו נחשוש משינויים ונרגיש חוסר יציבות רגשית.
מבחינה פיזית, חוסר איזון יכול להתבטא בבעיות במערכת הרבייה, כמו חוסר פוריות, אימפוטנציה, בעיות מחזור אך גם בעיות כמו כאבי גב תחתון,בעיות ירכיים, כליות ואף עיכול.

צ’אקרה זו מחוברת לאלמנט המים, לכן האנרגיה שלה שולטת על זרימה, גיוון וחופש – בין אם בתחום המיני, הרגשי והיצירתי.

צ’אקרת המין קשורה בצורך שלנו במערכות יחסים וכך גם ליצור ולשלוט על הדינמיקה שלהם בעולם הפיזי. היא מאפשרת לנו לזוז מהנאמנות שלנו לשבט וסמכות משפחתית בכדי לגלות מערכות יחסים מספקות ותחומי עניין משלנו.
בכדי להגיע למצב זה אנחנו קודם כל צריכות להיות בטוחות ומקורקעות, לכן איזון צ’אקרת הבסיס חשובה ואף קריטית. 

אם איני מרגישה בטוחה בתוך המשפחה, השבט או המערכת הזוגית שלי, אתקשה ליצור מערכות יחסים פוריות ונעימות מחוץ למסגרות אלו. אנחנו זקוקות לתחושת הבטחון שנותן לנו בית, משפחה, סביבה קרובה בכדי להיות חופשיות לחקור את עצמנו. לעיתים חוסר האיזון מצ’אקרת הבסיס מקרין על צאקרת המין.

הדברים העיקריים, שמאפשרת צ’אקרת מין מאוזנת, זה לגלות את הדרכים בהן אנחנו נהנות, ליצור תחביבים, ליצור מערכות יחסים אוהבות ומלהיבות בחיינו, כמובן להיות יצירתיות ומלאות בתשוקה.

היא מכילה בתוכה את התפקיד והזהות שלנו איך שאנחנו מציגות את עצמנו לעולם החיצון. יש לה גם תפקיד חשוב באיך אנחנו מגיבות לפיתויים בעולם הפיזי ולכן היא קריטית כשמדברים על התמכרויות שונות: סמים, מין, כסף, הימורים.

היא מאפשרת לנו לתקשר עם העולם החיצוני מבלי לזלזל בעצמנו או להעמיד פנים כמשהו שאנחנו לא. מישהי עם צ’אקרת מין חזקה – יכולה להיות עצמאית מבחינה פיזית וכלכלית, היא לא חוששת לקחת סיכונים ויודעת להתמודד גם אם משהו לא הולך על פי התוכנית.

יחסי מין וצ’אקרת המין

זאת צ’אקרת העונג, היא מדליקה אותנו ומחברת אותנו באופן עמוק יותר לבן או בת הזוג שלנו. היא גם מאפשרת לנו חופש פיזי ורגשי ביחסי מין, כאשר היא מאוזנת אנחנו פשוט מתמסרות לרגע ומשחררות מגבלות או פחדים להנות מההנאה האנושית הזו.
היא גם מגיבה לדברים אחרים שאנחנו מוצאות בהם הנאה כמו ציור, ריקוד, כתיבה.
היא מלמדת אותנו לזהות ולהפיק תועלת מירבית מהכשרונות שלנו, בכדי ליצור את החיים שאנחנו מבקשות לעצמנו. כשהיא לא מאוזנת היא יוצרת מערכות יחסים לא בריאות המבוססות על שליטה – בין אם במשפחה, זוגיות ואף בעבודה. זה מלווה בפחד של נטישה או פחד לאבד את כוחנו.
 
היא מזכירה לנו שכל מערכת יחסים שאנחנו יוצרות, יש לה מטרה. לא משנה אם היא נפלאה או לעיתים מכאיבה, בין אם היא רגעית או אינטימית ועמוקה. זה מסייע לנו להיות מודעות יותר לעצמנו ולקארמה שלנו, כיוון שאף אחד לא מושלם ובכל אחת מאיתנו יש “פגמים יפיפיים”.
 
צאקרה זו היא תעלת הלידה, יש לה את הכוח ליצור חיים. בין אם זה החיים שאנחנו רוצות, להתחיל פרוייקט שאנחנו מתכננות, מערכת יחסים עם בחור חמוד שפגשנו בבית קפה או להתחבר לאחת המתרגלות בשיעור היוגה שלנו. זה הכוח שלנו לעשות את הצעד.
רבות מאיתנו רוצות להגיע להארה והתפתחות רוחנית ולכן עובדות על צ’אקרות עליונות. אך כמו הצבע שלה, זה כמו הלידה של השמש בזריחה ויום חדש לחיינו. במרכז אנרגטי זה אנחנו מעצבות את החיים שאנחנו רוצות לעצמנו ולכן חשוב לא להזניח אותה.
 
שווה לשים לב לאזור אנרגטי זה כאשר אנחנו מרגישות בטחון עצמי נמוך, חוסר מוטיבציה, קושי ליצור מערכות יחסים אינטימיות, חוסר עניין ביצירה וביטוי עצמי, קושי בפוריות, בעיות במערכת השתן, חשק מיני ירוד, קושי ללדת. לעיתים היא מושפעת גם מחוויות שקשורות בחיים קודמים. טראומות המשפיעות על צ’אקרת המין הן פציעות באזור בטן תחתונה, מחלות כליה, פגיעה מינית.

איך מחזקים את צ’אקרת המין?

לרקוד כאילו אף אחד לא מסתכל, לעשות אהבה בזמן זריחה ולפתח את היצירתיות שלנו.

תנוחות יוגה מומלצות: תנוחת המשולש (Trikonasana), תנוחת הרקדן. מצרפת לכן למטה בתמונות.
קריסטלים: ניתן לבחור באופן אינטואטיבי את אלו בצבע כתום כמו קרניליאן, עין הנמר, המטייט.
ניתן לשים שמן תפוז במבער להגברת השמחה והחיוניות.

כיוון שצ’אקרה זו קשורה לאלמנט המים והיכולת שלנו לזרום עם שינויים, ניתן להתחבר אליה באמצעות שהייה ליד מים : שחייה, ישיבה ליד הים או הנחל, לעשות מקלחת מרגיעה.
מדיטציית ריקוד’, ריקודי בטן או ריקוד חופשי
 

מילות המפתח : פוטנציאל יצירתי, מערכות יחסים מספקות, אנרגיה מינית.

בברכת אנרגיות כתומות ומחזקות
סבטלנה

תמונות היוגה לקוחות מגוגל ולא צולמו על ידי.

מרחב ריפוי בווטאפ

קבוצת מסרים קבוצתיים ואישיים , ברכות ותדרים מרפאים. מטרתה לתמוך בתהליכים התפתחות אישיים ורוחניים.
הצטרפי אלינו כדי לקבל עדכונים על מדיטציות, מאמרים חדשים ועוד שלל הפתעות.

למעבר לקבוצה – לחצי פה

מסרים מרפאים

מסרים כלליים או הכוונה ממוקדת בתחום ספציפי אותו את בוחרת. 
המסרים מתקבלים בתקשור ומוטענים באנרגיה של הילינג.

המסר המרפא מתאים לכל מי שמרגישה צורך בהכוונה קלה ודחיפה אל עבר בהירות.
אנרגית ההילינג מסייעת לנו להטמיע את המסר ולהביא לריפוי עמוק יותר של מה שעולה. התשובה ניתנת כתובה ואתן יכולות לחזור ולעיין בה על פי הצורך, האנרגיה טעונה במסר זה ותשפיע גם בקריאות החוזרות.

עלות המסר הוא 70 שקלים
לאפשרויות נוספות להיעזר בי במסע ההתפתחות שלך – יכולה ללחוץ גם כאן 

Spread the Light