You are currently viewing רק היום – עקרונות הרייקי

רק היום – עקרונות הרייקי

כיום, ישנו המון מידע שנגיש עבורנו, הרבה שיטות וגישות שאנחנו יכולות ללמוד – עבור עצמנו או עבור טיפול באחרים. אך מכל דבר כזה – בין אנחנו מתחברות אליו או לא, בין אם אנחנו משתמשות בזה בקבוע ביום יום או רק לעיתים קרובות – אנחנו יכולות לקחת משהו.


לעיתים זה משהו קטן, שמחלחל ומלווה אותנו, משנה את הדרך בה אנחנו חושבות או רואות את העולם.

כשלמדתי רייקי, שיטת ריפוי אנרגטי מיפן. נחשפתי לחמישת העקרונות של השיטה, שהם בעצם סוג של מנטרות או כוונות. העקרונות נועדו לאפשר לרייקי ללוות אותנו לא רק בזמן הטיפולים אלא להשתלב בכל אורך החיים שלנו

חמשת העקרונות
רק היום – אני משחררת את הכעס
רק היום – אני משחררת את הדאגה
רק היום – אהיה בהכרת תודה
רק היום – אהיה כנה
רק היום – אהיה נעימה לסובבים אותי

מיקאו אוסאי, אב השיטה – האמין שהעקרונות האלו הם המפתח לחיים שמחים והתרופה לנשמה שלנו.


מנטרות זה אינו קונספט שחדש לנו, כך גם הכוח שיש לבחירה שלנו במילים מסוימות או המחשבות שמלוות ומשפיעות על כל תחום בחיינו. זאת הסיבה שלעיתים קרובות, במבט על המשפטים האלו, אנשים שואלים את עצמם – למה אנחנו מתמקדות בשלילי? למה אנחנו משתמשות במושגים המייצגים דווקא את מה שאנחנו לא רוצות?

במקום להתמקד ברגשות ואנרגיה שהיינו רוצות לאמץ בתוך החיים שלנו.
למה המשפטים מתחילים ב “רק היום”? האם אנחנו לא היינו רוצים לאמץ את הערכים האלו גם לעתיד?
 
חלק מהמורים יטענו שמדובר בתרגום לקוי מיפנית ולא באמת משקף את מה שלימד דר’ אוסאי, אך ישנה גם פרספקטיבה קצת אחרת. זמן הוא מבנה שבנינו לנו מבחינה מנטאלית, זה מאפשר לנו להתקיים – יום אחר יום. אך אם נתבונן דרך עיני הפיזיקה הקוונטית – נראה כי העבר והעתיד – קיימים רק כאן – ברגע הזה. לכן הדרך בה נלמדים העקרונות האלו – בעצם מלאה בתבונה.
ההגיון שלנו רואה נחת מהרעיון שהיום השמש תשקע בכדי לזרוח שוב מחר – אך האמת היא ששום דבר לא מובטח. כל מה שיש לנו זה רק את הרגע הזה.

יכול להיות שחלקכן מכירות את הפתגם “יום אחר יום” (“one day at a time”). הוא נפוץ בקרב אנשים במהלך תהליכי גמילה מהתמכרויות. בעצם ע”י שחרור הרצון לשלוט על העתיד, הם מתחברים למקור ופשוט חווים את ההווה.


“רק היום” – משאיר אותנו בכאן ועכשיו – המקום היחיד שאנחנו יכולות להיות בו.


אז מה עם המילים “השליליות” כמו כעס או אשמה? במקום אולי נתרכז באהבה או שלום?

שיטות מסוימות, כמו EFT לדוגמא, מאמינות בשינוי תבניתי ברמת המוח, הן מבקשות מהבן אדם להתרכז במחשבה, אמונה או זכרון שגורמים לקושי – לפני שהן משחררים אותם.


ברגע שאנחנו מתרכזות במקומות שגורמים לנו לסבל, כל אותה אנרגיה שלכודה במוחנו ובגופנו צפה – כעת, אנחנו יכולות לאזן אותה.
 
לכן המשפטים הראשונים של דאגה וכעס, מלווים במשפטים של כנות ונעימות. בכדי שמנטרה תעבוד לנו, אנחנו צריכות להאמין בה ולא לנסות לכסות איתה אמונות אחרות, שמושרשות עמוק ומפריעות לנו.


באופן בה מוצגים העקרונות, מאפשרת לנו לסרוק את האנרגיה שלנו שמקושרת לכעס או דאגה, לאזן אותה וכך אנחנו יכולות לנוע הלאה למקום כנה ונעים יותר בליבנו.


אין דרך נכונה לאמץ את העקרונות האלו לחיים שלנו. ניתן להשתמש בהם בזמן מדיטציה, התכווננות יומית או בכל זמן שאנחנו מרגישות צורך בכך. כפי שהרייקי עוזרת לנו לקבל את האנרגיה הנחוצה לנו ברגע הזה ולטובתנו העליונה, העקרונות עוזרים לנו לחזור אל הבית הרוחני ולהחזיר את האיזון.
 
רק היום לא אדאג – עוזר לנו להתקרקע כאשר אנחנו מתעסקות יתר על המידה “מה יקרה בעתיד” ואנחנו מתחילות להיות מוצפות מכל הסרטים הדמיוניים, שהראש שלנו מתחיל להריץ.

רק היום לא אכעס – כעס הוא לא דבר רע בהכרח, הוא מסמן לנו חצייה של גבול. מה שמשנה זה איך אנחנו מתמודדות עם הכעס, לא מדובר בדיכוי רגשות אלא בשיח איתו בכדי להבין – מה היה הטריגר ומה דורש את תשומת הלב שלנו.
לקריאה נוספת על כעס – מוזמנות להכנס לפוסט הבא. כעס ככלי התפתחות

רק היום אהיה בהכרת תודה – העקרון הזה מדבר על נוכחות ברגעי היום יום, שרובנו ממהרות לעבור עליהם. כמו ריח של תינוק, קרני השמש הראשונות של השמש בבוקר, הדרך בה העצים זזים ברוח. במילים אחרות פשוט לעצור ולהנות מכל מה שלחיים יש להציע.
רק היום אהיה כנה – להיות האני האותנטית, הינה מטרה נפלאה ונעלה – אך בפועל זה לא כזה פשוט. אנחנו חיות ונדחקות להתאים ולהיות מקובלות בחברה.
הדבר הכי חשוב זה לכבד ולאהוב את עצמי. אז במקום לנסות להתאים את עצמי לתבנית מאוד מסויימת – נאפשר לאני האמיתי לזרוח. “רק היום” מאפשר לנו להתרכז בזה יום אחר יום וללא צורך להלחיץ את עצמנו על העניין – כי מחר יום חדש.

רק היום אהיה חומלת כלפי עצמי וכלפי האחר – חמלה היא הריפוי של שיפוטיות וכעס.

שימנה לב כי הניסוח יכול לעיתים להשתנות, לכן יכול להיות שתפגשו במשפטים אחרים המייצגים את העקרונות האלו, משפטים בעלי אותה האנרגיה אך כתובים מעט שונה.

לקריאה נוספת על ריפוי עצמי – אפשר ללחוץ כאן 

מרחב ריפוי בווטאפ

קבוצת מסרים קבוצתיים ואישיים , ברכות ותדרים מרפאים. מטרתה לתמוך בתהליכים התפתחות אישיים ורוחניים.
הצטרפי אלינו כדי לקבל עדכונים על מדיטציות, מאמרים חדשים ועוד שלל הפתעות.

למעבר לקבוצה – לחצי פה או על התמונה עם הנר 

Spread the Light