You are currently viewing הריון כמסע רוחני

הריון כמסע רוחני

כאשר אישה נכנסת להריון, מתחיל מסע רוחני רב עוצמה.

בחברה שלנו, רב המיקוד בזמן ההריון נמצא על בריאות התינוק. לעיתים קרובות, השינוי העמוק שעוברת האישה, נדחק לפינה. שינוי שהוא לא רק פיזי – אלא גם רגשי רוחני ואנרגטי. האישה עצמה לא תמיד תמצא זמן לעצור ולהרהר בזה – כיוון שצריכה להמשיך עם מה שהיא עושה, תוך יצירת החיים החדשים בתוכה. 

מבחינה פיזית – האישה תסתכל במראה, תראה את גופה משתנה ומתעגל. הפיזי זה מה שנמצא מולנו ביום יום. חלקנו נחווה קושי גדול לקבל את עצמנו ולהתחבר לגוף החדש ולעיתים אף נרגיש מנותקות ממנו. נקווה שאחרי המסע הזה – נוכל לחזור לעצמנו. תחושות פיזיות אלו מציפות איתן לא פעם גם רגשות כואבים כמו דחיה, כעס, עצב, פקפוק. 

הגוף שלנו מדבר איתנו, הגוף שנושא את התינוק – צריך שנקשיב לו. אם אנחנו לא מקשיבות – הדבר עלול להביא עד כדי דכדוך. 

אך הפחד להראות חולשה, או חוסר שביעות רצון – בזמן ש “יש נשים רבות אחרות שהיו רוצות להתחלף איתנו” – לא מאפשר לנו להביע את אותם רגשות כראוי. ואם אנחנו כבר פתוחות לשתף, לא תמיד תהיה סביבה תומכת ופנויה להקשיב לנו  – שיודעת לכוון אותנו. 

פעמים רבות אנחנו שומעות אמירות של “זה זמני”, “תתאפקי קצת עד אחרי הלידה וזה יחזור לעצמו”. רק שזה לא בהכרח קורה. השינוי הוא בלתי נמנע, הוא חלק מתהליך שאנחנו עוברות עם עצמנו. הדבר הכי טוב שאנחנו יכולות לעשות עבורנו, עבור התינוק ועבור הסביבה – זה לתת לעצמנו מקום. 

הצרכים שלנו לא בהכרח מקבילים לצרכים של התינוק והמחשבות שלנו עובדות באינטנסיביות. צריך להבין שמצד אחד הריון זהו זמן של יצירתיות והתפתחות (הריוניות רבות יחוו חלימה מוגברת ואינטואיציה מחודדת), מצד שני – צורך להוריד הילוך.

במקום להוריד הילוך במה שיאפשר לנו יותר התכנסות פנימה והתבוננות, אנחנו מקצצות בזמן שנועד לעצמנו. לעיתים עצם המודעות היא חשובה. אנחנו עושות הרבה דברים עבור התינוק כמו אכילה נכונה, ספורט, מנוחה. מה אם נכוון את זה לעצמנו?
אכילה נכונה שאני עושה עבורי. 

זמן ההריון, בניגוד למה שזה נראה לפעמים הוא זמן נפלא ללמוד ולהתפתח – בתחומים המעניינים אותי. זה מאפשר לי להחזיר את המיקוד לעצמי ולתחומי עניין שלי. להרחיב אותם. והכי טוב – לבנות עצמנו לקראת הלידה של אני החדשה.

רבות מאיתנו נרגיש שינוי כיוון, של קריירה, מגורים או תחביבים אחרי הלידה.

אני מזמינה אותך לעצור ולהתבונן – בעיקר אם את מרגישה חוסר סיפוק. 

האם את מחפשת תחביבים \ תחומי עניין כי את חושבת שזה מה שנכון לעשות – או שזה באמת דברים מעניינים ומעשירים אותך כאישה?

הילדים שלנו זקוקים לאמהות רגועות ומסופקות, כדי שנוכל להראות להם את כל הצדדים המדהימים בתוכנו ולהיות האמהות הנפלאות שאנחנו יודעות להיות. 

כל הריון של אישה, הוא התחלה של חיים חדשים – האם מתכוננת לעזוב את חייה הקודמים כדי להיוולד מחדש. המסע הרוחני הזה דורש לא מעט התמסרות והרפייה, לאפשר לכוח הגדול מאיתנו לעבוד ברקע, לשחרר את השליטה בזמן יצירת חיים חדשים. 

הריון מקרב את האישה למקור ולכוח הבריאה שיצר כל אחד ואחת מאיתנו. זוהי התחלה של שיתוף פעולה בינה לבין הכוח הרוחני של הבריאה והאם הופכת לאלה יוצרת חיים.
ניתן להסתכל על הריון כעל חניכה רוחנית – כאשר אישה נכנסת להריון היא מוזמנת לרפא את עברה, לשחרר אמונות מגבילות ולחזק את חוזה הנשמה עם העובר. 

הריון הוא מסע רוחני רב עוצמה ויש לכבד אותו, לא הכל קשור בהכרח לתינוק וישנה חשיבות רבה לתת מקום לאמא והאישה – כדי ליצור מערכת יחסים בריאה של האישה עם עצמה, עם התינוק\ת שלה וכמובן עם האמהות עצמה. 

הריון הוא זמן נפלא להביא יותר ריפוי בחיינו – וכך להכין את השטח ואת עצמנו לחיים החדשים שלנו. כאשר אני מאפשרת לעצמי לתת לי יותר מקום בתוך תהליך ההריון, אני נזכרת שאני חיונית בתהליך ובלעדי זה לא היה קורה. 

כך גם נוכל לאמץ באהבה גדולה יותר את האמהות ולהסכים ללמוד מהילד שלנו בכל יום שעובר. 

זכרי שאת אינדיבידואל – גם אם לפעמים זה נראה שהצרכים, הרצונות או התשוקות שלך, מתנגשות עם הצרכים של ההריון או האמהות הקרבה – יש דרך למצוא את המקום בו תרגישי בנוח. אין סיבה לחכות – זה הזמן הנכון ביותר, לבנות את הבסיס כאישה נפלאה בתוך הורות מקסימה. 

Spread the Light