You are currently viewing צ’אקרת הבסיס – בטחון ויציבות

צ’אקרת הבסיס – בטחון ויציבות

צ’אקרת הבסיס – בטחון ויציבות

שימנה לב לרשימת הסשנים בנושא צאקרת הבסיס למטה.

לעיתים מתייחסים אליה כצ’אקרת החומר – שמה Mūlādhāra בסנסקריט.
שלושת הצ’אקרות התחתונות (בסיס, מין ומקלעת השמש), מקושרות בדר”כ יותר לעולם החומר מאשר העליונות – הטבע שלהם יותר פיזי.
 
האנרגיה של צ’ הבסיס היא הדחוסה ביותר מבין שבעת הצ’אקרות המרכזיות, הצבע שלה הוא אדום – חום והתנועה שלה היא האיטית ביותר. יחד עם זאת, זהו הצבע המעורר ביותר, זו הסיבה שנוהגים להשתמש בצבע האדום לשלטים בכביש ולצבע המסמל לעצור ברמזור. אדום הוא צבע אנרגיית החיים וחיות.
 

הצ’אקרה הראשונה היא הבסיס שלנו ונקודת המפתח להתפתחות.
היא אחראית על לקרקע אותנו – ככל שאנחנו מקורקעות יותר כך קל לנו יותר לממש את החלומות והרצונות שלנו בעולם החומר. מבחינה אנרגטית זוהי תחנת הכוח שלנו, המטעינה מחדש של גופנו בחיוניות וכוח סיבולת.

צאקרת הבסיס מקושרת להגדרה הראשונית שלנו– השייכות לכדור הארץ ושייכות למשפחה הגרעינית שלנו. האם אני שייכת לכאן? היא לא שאלה של הגיון – היא שאלה של אינסטינקט. זוהי הצ’אקרה הכי אינסטינקטיבית מבין כולן – המרכז ההישרדותי שלנו ובעלת אנרגיה חייתית – תגובתית כפי שרואים בטבע – תגובות “Fight or Flight” וצרכים בסיסיים כמו בית, כסף, עבודה, מזון.

צ’אקרה זו נשלטת על ידי חוש הריח שנחשב כחוש “השרדותי”. מערכת תחושה מאוד פרימיטיבית זו מזכירה את הדרך בה אנחנו מתקשרים כתינוקות. מי שמטפל בתינוק, מעניק לו את הצרכים הבסיסיים שלו כמו אוכל, מים, אהבה ורוגע – זה מה שמאפשר לו להרגיש בטחון בעולם. אם כשהיינו תינוקות וילדים הסביבה שלנו הייתה כאוטית או שהמטפלים לא היו פנויים להעניק לנו את הצרכים האלו – יהיה לנו חסר אמון ובטחון – מה שישפיע גם האיזון של צ’אקרת הבסיס בבגרות.

פעמים רבות כאשר אנחנו מרגישות שהבטחון שלנו מעורער בבגרות – ההשפעה הולכת אחורה לתקופת הילדות שלנו – לכן כשפוגשים בתחושות אלו, רצוי לבדוק איפה זה פגש אותנו בעבר.

מבחינה פיזית

נמצאת באזור עצם הזנב ושלוש חוליות שמעליו. אחראית על בלוטות אדרנל, מעיים, מערכת השתן, השלד\עצמות, שרירים ודם.
היא יוצרת חיבור חיוני בין המערכת האנרגטית לבין העולם הפיזי – ולכן מהווה את המקור לאנרגיית החיים שלנו. זה מה שנותן לנו מוטיבציה לאכול, לישון ולהתרבות. מבחינה פסיכולוגית זה מאפשר לנו לפתח את היושרה שלנו, ערך עצמי ותחושת שייכות.

חוסר איזון צ’אקרת הבסיס

כאשר צ’אקרה זו לא מאוזנת, אנחנו עלולות לחוש בקושי בעיקר בעניינים כלכליים, היציבות שלנו ורמות האנרגיה שלנו. אנחנו נחווה תחושות של מתח, בעיות ריכוז, קושי להתקדם הלאה ובעיות עיכול.
נרגיש חרדה, דאגה, פאניקה, דכאון, תסכול, שנאה, כעס\זעם וחוסר רצון לחיות. נרגיש שאנחנו פשוט לא שייכות או מאויימות, בטחון עצמי נמוך. קושי להתרכז, חוסר ארגון, פסימיות, חשיבה שלילית בנוגע לחיים וראייה צרה.
 

צ’אקרת בסיס מאוזנת

האנרגיות של צ’אקרת הבסיס עוזרות לנו להתקרקע ולהיות מחוברות לאדמה. כשהיא כן מאוזנת, זה עוזר לנו להרגיש שייכות, בטחון בעשייה שלנו ובבחירות שאנחנו עושות. נרגיש בעלות ערך. מבחינה מנטלית נוכל להתרכז ולהתמיד, החשיבה שלנו צלולה ונוכל להעמיד מטרות ויעדים בקלות. איזון צ’אקרה זו עוזר לנו לתעדף את הדברים בחיים שלנו. נהיה מלאות תשוקה, אהבה, התלהבות ומיקוד.
המסע לריפוי טראומות מתחיל בצ’אקרת הבסיס. העבודה תעשה ע”י תנועה בין אם זה תרגול יוגה או מדיטציה בתנועה שיניעו תקיעות אנרגטית מהאזור הזה.
 

הריפוי יביא לאומץ, שחרור טינה ורצון לחיות על אף האתגרים שאנחנו חוות בחיים. צ’ הבסיס מחברת אותנו לאנרגיות של האבות הקדמונים שלנו, החוכמה וההצלחות שלהם.
כיוון שצ’אקרה זו סופגת לתוכה זכרונות – מלחמות, אסונות טבע ואירועים שמאיימים עלינו השרדותית, הם מועברים הלאה לדורות הבאים – לכן יש לנו עבודה חשובה לקחת אחריות על החיים שלנו ולהביא לריפוי של כל אותם זכרונות והתת מודע.

המנטרה הקולית של צ’ארקת הבסיס היא LĀM – צליל ההתעוררות הרוחנית. מאפשרת לשחרר חסמים ולהפעיל את האנרגיה של צ’אקרה זו. היא מעלה לפני השטח את הכוחות הרדומים שבתת המודע שלנו.

חוויה מרפאת ורגעים שמחים עולים מגלגולים קודמים, נותנים לנו כוח והשראה להמשיך במסע שלנו. יחד עם זאת, יש לשים לב שיכולות לעלות חוויות כואבות הזקוקות לריפוי – פגיעות מהעבר, רגשות שלא עיבדנו ואכזבות שאנחנו מחזיקות בהן עד היום. זאת בכדי שנוכל לפתור ולרפא אותן.
אכזבה היא לא בהכרח משהו שלילי, זהו שינוי וצעד נוסף בהתפתחות שלנו והלמידה. צ’ זו מלאה לעיתים קרובות בחוויות של הִתְפַּכְּחוּת, אך העבודה שלנו עליהן היא חיונית לחוות הצמיחה.
אנחנו לא יכולות לצמוח ולגדול אם אנחנו לא מרגישות שמורות ובטוחות
 

סשן הילינג לאיזון צ’ארקת הבסיס ותחושת בטחון

מה מאזן את הצאקרה?

🦶 אימון יומיומי – הליכה בטבע, יוגה.

🦶 עמידה עם כפות רגליים יחפות בחוץ על האדמה – ניתן לדמיין שורשים אדומים שיוצאים מכפות הרגליים ובסיס עמוד השידרה, יורדים אל תוך האדמה.
 
🦶 עיסוי כפות רגליים, רגליים, גב תחתון.
 
🦶 קריסטלים בגווני אדום וחום כמו גראנט, ג’אספר אדום.
 
🦶 מוזיקה מרגיעה עם תופים.
 
איור - ז'ניה זיסמנוב (לאינסטגרם לחצי על התמונה)

מרחב ריפוי בווטאפ

קבוצת מסרים קבוצתיים ואישיים , ברכות ותדרים מרפאים. מטרתה לתמוך בתהליכים התפתחות אישיים ורוחניים.
הצטרפי אלינו כדי לקבל עדכונים על מדיטציות, מאמרים חדשים ועוד שלל הפתעות.

למעבר לקבוצה – לחצי פה

מסרים מרפאים

מסרים כלליים או הכוונה ממוקדת בתחום ספציפי אותו את בוחרת. 
המסרים מתקבלים בתקשור ומוטענים באנרגיה של הילינג.

המסר המרפא מתאים לכל מי שמרגישה צורך בהכוונה קלה ודחיפה אל עבר בהירות.
אנרגית ההילינג מסייעת לנו להטמיע את המסר ולהביא לריפוי עמוק יותר של מה שעולה. התשובה ניתנת כתובה ואתן יכולות לחזור ולעיין בה על פי הצורך, האנרגיה טעונה במסר זה ותשפיע גם בקריאות החוזרות.

עלות המסר הוא 70 שקלים
לאפשרויות נוספות להיעזר בי במסע ההתפתחות שלך – יכולה ללחוץ גם כאן 

Spread the Light