ריפוי עצמי

לגוף שלנו ישנה יכולת ריפוי עצומה והוא מחדש את עצמו ברמה התאית באופן יומיומי. בנוסף ניתן לשפר מנגנוני ריפוי עצמי באמצעות גורמים פיזיולוגיים, פסיכולוגיים וסוציו-סביבתיים.
 
ככל שאנחנו משלבות יותר מהגורמים האלו, כך אנחנו מזרזות יותר את יכולת ההחלמה.
ניקח לדוגמא סביבה חברתית שבעלת השפעה עמוקה על הבריאות הנפשית שלנו, בריאות הפה מושפעת ממזונות ודפוסי אכילה.
בכל הנוגע להיבטים פיזיים: דפוסי פעילות יומיומית, תזונה, פעילות גופנית מתונה ושינה איכותית הם משמעותיים, בעוד היבטים פסיכולוגיים כגון שימחה, גישה חיובית לחיים ויחסים בין אישיים טובים יכולים לסייע בשליטה במחלות כרוניות.
 
כולנו נולדנו עם הכוח לרפא את עצמנו. הגוף שלנו נמצא במצב מתמיד של שמירה על איזון וזו האנרגיה שבפנים העוזרת לגוף לתקן ולהתמיר היבטים של עצמו לפי הצורך.
 
האנרגיה נמצאת בכל מקום, גם בתוך הגוף שלנו וגם סביבנו. יש לה שמות רבים, כמו צ’י או תודעה. היא האינטליגנציה שעוזרת לכל תא להתחלק ולמצוא את התכלית שלו.

ההבנה הזו הביאה לפיתוח פרקטיקות רבות שעוזרות לנו לאזן ולתעל את אותה אנרגיה, כמו רייקי, צ’יגונג, טאי צי, מדיטציה. אלו רק חלק מהדרכים הרבות, לעבוד עם האנרגיה כדי לזרז את הריפוי של הגוף.

שיטות כמו רייקי והילינג, מאפשרות לנו גם להתחבר לאני העליון וכל מה שסביבנו – להעזר באנרגיה הנמצאת מחוץ לגופנו, כדי לאזן את האנרגיה שלנו ביתר קלות.

כאשר אנחנו עובדות בשיטות אלו באופן עצמאי, זה מאפשר לנו להכניס טקסים קטנים ליום יום שלנו כדי לשמור על הבריאות לאורך זמן. 
רב האנשים יתארו את התחושה כמרגיעה, נוחה ומרפה. עם זאת לעיתים השינוי האנרגטי, יכול להרגיש עוצמתי גם בגוף ואף להביא לשינויים במצב הרוח שלנו.
 
ישנן שיטות רבות המלמדות אותנו איך לתעל את האנרגיה. המטרה הגבוהה של כולן – היא להפוך אותנו ממרפאות אינסטינקטיביות למודעות, כדי לכוון לעבודה מתמשכת ולשמור על הבריאות פיזית, רגשית ואנרגטית לאורך זמן.
 
אין שיטה אחת שהיא הנכונה ביותר. אנחנו יכולות להתחיל לתרגל ולהרגיש – מה הדברים שהכי עובדים עבורנו. לתרגל אותן עוד והם יהפכו לשיטה שלנו. שעובדת לנו הכי טוב, מתאימה לאורך החיים שלנו ולאופי שלנו.
 
היתרון בעבודה האנרגטית, שאנחנו עובדות לא רק על ריפוי פיזי – אלא גם נפשי, רגשי ואנרגטי – וכך גם על ההתפתחות האישית והרוחנית שלנו.

כאשר ד”ר אוסיי, ייסד את שיטת הרייקי, מטרתו הייתה ליצור כלי של צמיחה רוחנית. האפקט של הריפוי הפיזי היה “תופעת לוואי” של העלייה במודעות.

השימוש באנרגיית הריפוי מגיעה עוד מהילדות, באופן אינטואטיבי.
האם את זוכרת כאשר היית ילדה, נפגעת ונרגעת מהמגע האכפתי של מישהו שאוהב אותך?
נשיקה סמלית של אם או אב יכולה לשפר את הכאב ולהקל עליו.

הנטייה הטבעית שלנו להגן על אזורים פגועים עם כפות הידיים שלנו – ובכך גם “למשוך” לשם את אנרגיית הריפוי, מסייעת לנו להחלים.

האנרגיה היא אינסופית ואין אדם או ארגון שיש לו בעלות עליה. כל מה שאנחנו צריכות כדי לקבל את הגישה אליה, זאת הכוונה לסנכרן את עצמנו איתה וכך גם הרצון להתמסר ללב שיוביל אותנו. 

נקודות שחשוב לזכור 

האנרגיה זורמת דרכנו, לא מאיתנו.

חשוב לשים את הכוונה להיות צינור נקי וכך נרגיש מלאות גם אחרי שאנחנו מטפלות בעצמנו (לא ניקח ממקום אחד כדי לטפל במקום אחר) וגם במידה ואנחנו מחליטות לעזור לאחר. 

האנרגיה בעלת אינטליגנציה

היא תזרום לאן שהיא נחוצה. לעיתים נניח את הידיים שלנו במקום אחד ונרגיש אותה במקום אחר. חשוב לנשום לתוך זה ולהתמסר לצורך שעולה. 

לגשת לריפוי עצמי בתוך מקום רגוע ונינוח.

לעשות מדיטציה נעימה לפני, או פשוט לצאת להליכה שתרגיע אותנו.
אנחנו טועות לחשוב שצריך לטפל בעצמנו כאשר מאוד כואב, או אנחנו מוצפות כדי להרגיע את הרגשות, אבל הריפוי עובד נפלא כאשר אנחנו בהרפייה, בלי “לחץ” על התוצאה.

חשוב לעבוד על הכאב, בעיקר בכאב כרוני ומחלות כרוניות – דווקא בתקופות ההקלה. גישת המניעה מאשר התקפה עם הטיפול שלנו את הגוף. כמו שלא נרצה לטפל באחר, כאשר אנחנו נמצאות בחוסר איזון וכאבים. 

לקריאה נוספת על הילינג וטיפולים אנרגטיים – ניתן ללחוץ כאן

Spread the Light