You are currently viewing שפת העצים

שפת העצים

זה תקופה שאני שמה לב להרגל מעניין שהתפתח אצלי ומוצאת את עצמי ניגשת אל עצים בדרכי מהחנייה לבית שלנו. עוצרת רגע, שמה את היד ואומרת שלום.
 
זה מרגיש משהו על גדר האוטומט והכי טבעי שיכול להיות.
כשמאיה איתי, אני מציעה לה לעשות כמוני והיא ניגשת לעץ, שמה את היד שלה – בלי הרבה שאלות, פקפוק או תהיות. (בשונה מבעלי החמוד שרץ מהר הבייתה לפני שהשכנים יראו ויקשרו אותו אלינו 😅)
 

העצים מדברים כל הזמן, מעל ומתחת לאדמה – באמצעות צלילים, ריחות, סימנים ותדרים. הם מתקשרים עם כל מה שקיים – כולל אותנו. לאדם הממוצע שגר הרחק מחיק הטבע, זה יכול להשמע אבסטרקטי ואף לחלק מגוחך.

אך לא לאנשי הווארוני (Waorani), אשר חיים ביערות הגשם של אקוודור. הווארני חיים מתוך אמונה שכל היצורים החיים מתקשרים אחד עם השני – כולל העצים. מערכת היחסים בין עצים לצורות חיים אחרות – אף באה לידי ביטוי בשפה שלהם.

 

בווארוני, התיאורים לא מתייחסים רק לסוג ספציפי, אך גם לכל מה שסובב אותם. למשל – אנחנו לא נגיד עץ פיקוס – אלא עץ הפיקוס שמוקף פטריות שחורות.

למעשה אנטרופולוגים מתקשים לתרגם את השפה של הווראני לאנגלית, כי הם פשוט לא יכולים לתאר בשם אינדיוידואלי עצים בלי להזכיר את הסביבה האקולוגית של העץ מסביבו.
(קצת כמו גילה בת חווה בת רבקה.. לדוגמא?)

 
ניתן לראות בספרות ובהיסטוריה המוזיקאלית לא מעט התייחסויות לדרך שבה עצים מדברים כמו אורנים לוחשים, עלים מתפצפצים, זמזום ברחבי היער. אמנים תמיד ידעו ברמה הבסיסית שעצים מדברים, אף על פי שהם לא הבינו שיש להם שפה.
 

הקונספט של שפת העצים לגמרי בהירה לאקולוגית סוזן סימונד – שלמדה 30 שנה יערות. ב2016 היא הופיעה בTED ודיברה על “איך העצים מדברים אחד עם השני”.

https://www.ted.com/…/suzanne_simard_how…/transcript

סוזן רוצה לשנות את הדרך בה אנחנו רואות יערות.
מתחת לאדמה זה עולם אחר – עולם של מסלולים ביולוגיים אינסופיים המחברים בין עצים, מאפשרים להם לתקשר ומאפשרים ליער להתנהג כאילו הוא אורגניזם יחיד. זה עשוי להזכיר לך סוג של אינטליגנציה.
 
עצים מחליפים כימיקלים עם פטריות ושולחים זרעים – חבילות מידע – עם רוח, ציפורים, עטלפים ומבקרים אחרים למסירה ברחבי העולם.

סימונד מתמחה במערכות יחסים תת קרקעיות של עצים. מחקריה מראים שמתחת לאדמה יש רשתות שורשים עצומות העובדות עם פטריות כדי להזיז מים, פחמן וחומרי תזונה בין עצים מכל המינים.
 
רשתות סימביוטיות מורכבות אלה מדמות רשתות עצביות וחברתיות אנושיות. יש להם אפילו עצי אם במרכזים שונים, המנהלים את זרימת המידע, והקשר ההדדי עוזר להילחם במחלות ולשרוד יחד.
 
המסר שלה הוא שיש לנו הרבה מה ללמוד מהיערות. שם יש שיתוף פעולה ולא רק תחרות בי המינים כפי שהאמנו בעבר.

בכך שנהיה מודעות לתלות ההדדית של כל היצורים החיים, בני אדם יכולים להיות חכמים יותר בתחזוקת עצי אם המעבירים חוכמה מדור עץ אחד למשנהו. סימונד מאמינה שזה יכול להוביל לתעשיית עץ מסחרית בת קיימא ביער.
עץ אם מחובר למאות עצים אחרים, ושולח עודף פחמן דרך רשתות עדינות לזרעים מתחת לפני הקרקע, ומבטיח שיעורי הישרדות שתילים גדולים בהרבה.
 
מעלות את התדר – מדברות אל עצים 😉


מרחב ריפוי בווטאפ

קבוצת מסרים קבוצתיים ואישיים , ברכות ותדרים מרפאים. מטרתה לתמוך בתהליכים התפתחות אישיים ורוחניים.
הצטרפי אלינו כדי לקבל עדכונים על מדיטציות, מאמרים חדשים ועוד שלל הפתעות.

למעבר לקבוצה – לחצי פה או על התמונה עם הנר

מסרים מרפאים

מסרים כלליים או הכוונה ממוקדת בתחום ספציפי אותו את בוחרת. 
המסרים מתקבלים בתקשור ומוטענים באנרגיה של הילינג.

המסר המרפא מתאים לכל מי שמרגישה צורך בהכוונה קלה ודחיפה אל עבר בהירות.
אנרגית ההילינג מסייעת לנו להטמיע את המסר ולהביא לריפוי עמוק יותר של מה שעולה. התשובה ניתנת כתובה ואתן יכולות לחזור ולעיין בה על פי הצורך, האנרגיה טעונה במסר זה ותשפיע גם בקריאות החוזרות.

עלות המסר הוא 70 שקלים

להזמנת המסר ניתן למלא פרטים למטה בטופס או לשלוח לי הודעה בווטאפ
לאפשרויות נוספות להיעזר בי במסע ההתפתחות שלך – יכולה ללחוץ גם כאן 

Spread the Light