You are currently viewing טבעות וסמליות אצבעות

טבעות וסמליות אצבעות

כאשר אנחנו פוגשות באדם אחר, אחד הדברים הראשונים שנעשה זה לבחון את הידיים והתכשיטים שהוא עונד. אחת יכולה פשוט להתרשם ולהעריך את היופי שלהם, אך לרב נבחן גם כיצד הצד השני עונד את הטבעות וננסה להסיק מסקנות לגביי האישיות שלו.

בנוסף בחירת מיקום הטבעת יכולה לספר לנו על מצב היחסים, אורך חיים וגורמים אחרים המבוססות על היסטוריה או אמונות תרבותיות.

טבעות מאפשרות לנו להביע הצהרה ללא מילים.

אצבע זרת שמאל
מטבעות חותם ועד טבעות נישואין, טבעת על האצבע זו יכולה לסמל מספר דברים שונים.
מצב משפחתי – שתי טבעות על הזרת השמאלית הצביעו בעבר על כך שגבר נשוי. הטבעת התחתונה הייתה טבעת הנישואין, ואחריה טבעת החותם מעליה. מנהג זה נהנה מפופולריות במאה ה-19 ובתחילת שנות העשרים, מאז הוא לאט לאט נעלם. היסטוריונים מסויימים סבורים כי הנשיא האמריקני פרנקלין ד ‘רוזוולט ענד טבעת נישואין וטבעת חותם באופן זה.

פשע מאורגן– טבעות על הזרת, מצד שני, מקושרות לעיתים לתרבות הפשע המאורגן. דרמות כמו הסופרנוס הפכו את הדימוי הזה לפופולרי במיוחד.

לטבעת באצבע זו יש כמה יתרונות – קודם כל אין לה קשר דתי ברב התרבויות, בניגוד לאצבע קמיצה למשל. בנוסף טבעות על אצבע זו, לא נוגעות באצבע המורה או מפריעות לה, הן “מבודדות” מעט את הטבעת מהגוף, מה שהופך אותן לאמירה מנקרת עיניים. לכן הן נוטות להיות בעלות העיצובים העמוסים ביותר, זהו מיקום בו נשים את מה שאנחנו רוצות שאנשים אחרים ישימו לב אליו.

אצבע קמיצה שמאל – מצב משפחתי, ביתי ורומנטי
בתרבויות רבות האצבע השמאלית שמורה לטבעות נישואין ותכשיטי אירוסין, אם כי יש אנשים שבוחרים לענוד גם טבעת הבטחה על האצבע הזו. טבעת שעונדת את האצבע השמאלית יכולה לסמל:
מצב משפחתי – ברוב מדינות המערב אדם נשוי עונד טבעת נישואין על האצבע השמאלית. אנשים רבים חושבים שמקור המנהג הזה נובע מאמונה רומית קדומה כי וריד עובר ישירות מהאצבע השמאלית אל הלב.
אירוסין – באופן דומה, טבעת שעונדים על אצבע השמאלית יכולה להצביע על כך שאני מיועדת להינשא, מסורת האמונה שתחילתה בתקופת הרומאים הקדומים. בזמן החתונה, הכלה עשויה לבחור להמשיך לענוד את טבעת האירוסין שלה על האצבע השמאלית עם טבעת הנישואין שלה או להחליף אותה לאצבע אחרת.
הבטחה רומנטית – יש אנשים שבוחרים לענוד טבעת הבטחה על האצבע השמאלית, אם כי זו שמורה להבטחות רומנטיות רציניות יותר כפי שהזכרנו למעלה.
צניעות – צעירים רבים בוחרים גם לענוד טבעת צניעות, או טבעת טוהר, על האצבע השמאלית.בכדי לסמן הימנעות מיחסים אינטימיים עד הנישואין.
 
אצבע אמצעית שמאל
טבעת על האצבע האמצעית השמאלית לא בהכרח מסמלת שום דבר. יחד עם זאת, כיוון שהאצבע האמצעית היא המרכזית ביד והארוכה ביותר, טבעת עליה יכולה לסמל כוח ואחריות. זו גם בחירה מעולה אם את פשוט רוצה להשוויץ בטבעת החדשה שלך.
אצבע מורה שמאל
אין לה סמליות קבועה, אם כי זהו מקום טוב לטבעת חשובה – כיוון שקל להבחין בטבעת הנמצאת על אצבע זו.
 
אגודל שמאל – פתוח לפרשנות
טבעת אגודל ביד שמאל אינה מצהירה על מצב הזוגיות שלך, המקצוע או כל חלק חשוב אחר בחייך. עם זאת, זהו מקום נהדר להצהרה אופנתית. בחרי טבעת “שמנמנה” אך שאינה מפריעה לתנועה של המפרק. טבעת במיקום זה יכולה לשדר אופנתיות ובטחון עצמי.
 
אגודל ימני
באופן דומה, טבעת על האגודל הימני לא אומרת שום דבר ספציפי לגביך. אך אחלה מקום להציג את הטבעות האהובות עלייך.
 
אצבע מורה ימנית – נישואים בתרבויות מסוימות
בתרבויות מסוימות, טבעת באצבע המורה הימנית, מסמלת את הנישואין. על פי היהדות, האצבע המורה היא המקום הראוי לטבעת נישואין בטקס יהודי מסורתי. בדרך כלל, החתן שם טבעת זהב פשוטה על אצבע זו של הכלה בזמן הטקס בכדי לקדש אותה. ישנן כלות המעבירות את הטבעת לאצבע השמאלית לאחר הטקס, אך חלקן שומרות אותה במקום על האצבע המורה.
 
אצבע אמצעית ימנית
כמו שלאצבע האמצעית השמאלית אין משמעות מוגדרת, האצבע האמצעית הימנית פתוחה לפרשנות בכל הנוגע לעונד אותה.
אצבע קמיצה ימנית
למרות שתרבויות רבות שומרות את האצבע השמאלית לטבעת נישואין ואירוסין, ישנן גם כמה מדינות המשתמשות באצבע הימנית לאותה מטרה. אלה כוללים את גרמניה, רוסיה והודו.
ברוסיה למשל, טבעת על קמיצה ימין מסמלת נישואים ועל קמיצה שמאל אדם או אישה שהתגרשו.
אצבע זרת ימנית – מעמד מקצועי
בנוסף לחלק מאותן משמעויות כמו טבעת שעונדים על זאת שמאל, טבעת זרת ימנית יכולה גם להצביע על מעמד מקצועי. במקצועות מסוימים, במיוחד הנדסה ואקולוגיה, טבעת על אצבע זו הינה סמל ללימודי תואר בתחום זה. הבוגרים עונדים את הטבעת על היד הדומיננטית, שעבור כ -90 אחוז מהאוכלוסייה היא האצבע הימנית. טבעות מקצועיות הן בדרך כלל רצועות פשוטות העשויות מברזל, כסף, נירוסטה או מתכת אחרת.
 
סמליות אצבעות לגברים בלבד
באופן כללי, משמעויות הטבעת לגברים ונשים כמעט זהות. עם זאת, יש כמה הנחיות נפרדות לגברים, בנוסף לאמור לעיל.
 
יד שמאל נגד יד ימין
גברים יכולים לענוד טבעות על שתי הידיים, אולם לכל יד יש משמעות סמלית שונה. תרבות ודת משחקים חלק; למשל, בתרבויות המערב טבעות אירוסין ונישואין מקובלות על יד שמאל. היד השמאלית מהווה אינדיקטור מרכזי לדמותך ולאמונותיך, ואילו יד ימין נתפסת כיד הפיזית יותר ויש לה נוכחות גדולה יותר – לכן משמשת יותר להצהרה אופנתית.
 
זרת – משפחה ומעמד
בבריטניה ובמדינות מערביות אחרות, גברים שומרים לעיתים את זרת שמאל לטבעת חותם. נוהג זה חוזר מאות שנים בו הטבעת מסמלת משפחה ומעמד. טבעת כמו זו מסמלת כוח ומשפחות רבות מעבירות טבעות אלה בירושה לאורך דורות.
 
אצבע קמיצה – מצב משפחתי
האצבע השמאלית מסמלת אירוסין ונישואין לגברים בתרבויות המערב, והאצבע הימנית מסמלת את אותו הדבר עבור גברים במדינות אחרות, כמו גרמניה, רוסיה והודו. עם זאת, בחלק גדול מצפון ודרום אמריקה גברים בדרך כלל משתמשים באצבע הימנית לצורך אירוסין ובאצבע שמאל לנישואין.
 
אצבע אמצעית – איזון וסדר
זה נדיר לראות גברים עונדים טבעת על האצבע האמצעית ברוב התרבויות, אם כי זה הפך להיות הצהרה אופנתית בעולם המערבי. בהיותן במרכז היד, טבעות אלו מסמלות איזון וסדר. כמו כן, מכיוון שהאצבע האמצעית היא האצבע הגדולה והנועזת ביותר של האדם, היא יכולה לייצג גבריות.
אצבע מורה – מעמד חברתי
לפני מאות שנים גברים היו עונדים טבעת עם הסמל המשפחתי או טבעות חותם על אחת מאצבעות המורה שלהם בכדי לסמל את העושר ואת דירוג החברה שלהם. פעם נאסר על אנשים מתחת לדרגה מסוימת לענוד טבעת אצבע זו בכמה ערים באירופה, מכיוון שהם היו אמורים לייצג מעמד (סטטוס) משפחתי מסוים.
אגודל – כוח והשפעה
גברים שבוחרים לענוד טבעות על האגודל מסמלים אחד משני הדברים ברוב החברות. הראשון הוא כוח והשפעה, וטבעות משקפות זאת על ידי היותן רחבות או “עמוסות”. הדבר השני הוא חברה וידידות, כמו ב”אגודלים למעלה”. אם אדם מקבל טבעת במתנה על ידי אדם אהוב, אלא אם כן זה נועד לייצג אירוסין או נישואין, הם נוטים לענוד אותה על אחד מהאגודלים.
 

“אצבעות רוחניות”

חלק מהיחוסים לאצבעות מגיעים מהעולם הרוחני והמיסטיקה.
כירולוגיה היא טכניקה שבה קוראים את הקווים שעל כפות הידיים שלנו בכדי לקבוע מזל ותכונות אופי.

כמו כן, יש לנו יכולת לעשות שימוש בטבעות ואבני חן בכדי להעצים את האצבע התכונות המטאפיזיות שלה ומה שהיא מייצגת:
 
האגודל – מייצג קביעה עצמית וכוח רצון. זו האצבע היחידה שלא נקראת על שם אל יווני. בחרי טבעות אגודל עשויות אבני חן קרנליאן, גרנט או אודם.
האצבע המורה – אצבע זו נקראת על שם צדק כדי לסמל ביטחון עצמי, מנהיגות, אמביציה ורוחניות. בחרי טבעת עם אבני לאפיס לזולי, אמטיסט או טופז כחול.
האצבע האמצעית – האצבע האמצעית, שבתאי, מייצגת איזון, צדק, חוק, אחריות וחשבון נפש. אבנים מרגיעות כגון קוורץ ורדים, אלמוגים ואקוומרינה מתאימות לטבעות. המתכת של שבתאי הינה עופרת, מתכות אפורות פשוטות כמו פלדה הן בחירות נפוצות לשים על אצבע זו.
אצבע הקמיצה – האצבע המייצגת את אפולו והירח ומסמלת מערכות יחסים, יצירתיות ואהבת היופי. אבני חן מתאימות הן אבן ירח, ירקן, אמטיסט, ספיר וטורקיז. מתכת הקשורה לירח הינה כסף, מה שהופך טבעות כסף לבחירה טבעית עבור טבעות שאינן קשורות לחתונה הנלבשות על האצבע הרביעית.
האצבע הזרת – מרקורי שולט באצבע הקטנה, שעומדת על מודיעין, תקשורת, שכנוע ואינטואיציה. בחרי טבעות עם אבנים כמו אבן ירח, ענבר או סיטרין.
 
מקווה שנהנת, שתפי אותי – על איזו אצבע את אוהבת לשים את הטבעות שלך ואפילו לצלם את הסגנון האישי שלך!

אני אישית מאוד מתקשה לשים תכשיטים באופן כללי ותמיד יש לי צורך להוריד אותם. הטבעות היחידות שאני שמה הן של אירוסין ונישואין בגלל המשקל הרגשי שהן משחקות.
 
לקריאה נוספת : תכשיטים אנרגטיים 

מרחב ריפוי בווטאפ

קבוצת מסרים קבוצתיים ואישיים , ברכות ותדרים מרפאים. מטרתה לתמוך בתהליכים התפתחות אישיים ורוחניים.
הצטרפי אלינו כדי לקבל עדכונים על מדיטציות, מאמרים חדשים ועוד שלל הפתעות.

למעבר לקבוצה – לחצי פה או על התמונה עם הנר 

Spread the Light