You are currently viewing ירח מלא וחלימה

ירח מלא וחלימה

האנרגיה סביב ירח מלא מאופיינת בכבדות ועלולה להביא למה שמרגיש כמו כאוס רגשי. הרגשות שלנו מתגברים בזמן הסבלנות שלנו יורדת. פולקלור לוקח את זה עד לאנשים המתכסים בשערות בכל חלקי גופם, והופכים לאנשי זאב בליל ירח מלא. 

ההשפעה של הירח, לא עוצרת בערות וממשיכה גם לשינה, עוצמת החלימה ותוכן החלומות שלנו. 

ממצאים המתבססים על מחקר שוויצרי הראו כי בזמן ירח מלא

▪️ לוקח לנו יותר זמן להירדם בערב
▪️ ישנים 20 דקות פחות בממוצע
▪️ רמות המלטונין (הורמון המשרה שינה) משתנות
▪️ השינה לא רגועה

אחת התיאוריות היא שהתפתחנו להיות רגישים למקצבי הירח.

שינה קלה בירח המלא הייתה גורמת לנו להיות ערניים יותר לטורפים העלולים לנצל את אור הירח החזק יותר כדי לצאת לציד. בנוסף אבותינו בעצמם צדו כשהירח היה מלא וניצלו את המוארות של הלילות לפעילות, וכתוצאה מכך אנו עדיין מתקשים להרדם בלילות מוארים.

לפי מומחים לחלומות ואסטרולוגים, חלומות המתרחשים בירח מלא יכולים לעזור לנו להתחבר אל תת-המודע שלנו, ולאפשר גילויים אישיים. ירח מלא גם יכול להביא “להקצנה” בחלימה מבחינת כמות וגם באופי החלומות שיהיו יותר ויזואלים ומוזרים. 

כשהירח שלנו מקיף את כדור הארץ, הוא מחזיר אור שמש. בזמנים מסוימים, הירח מואר במלואו על ידי השמש (זהו ירח מלא); בזמנים אחרים, הוא מואר רק חלקית (ירחים הולכים ופוחתים); ובפעמים אחרות, הירח נראה כהה לחלוטין (ירח חדש). מחזור הירח המלא הזה לוקח בערך 29.5 ימים. מכיוון שהירח שלנו מסתובב באותו קצב כמו כדור הארץ, תמיד נצליח לראות רק צד אחד שלו – ומכאן הביטוי הנפוץ “הצד האפל של הירח”.

איך ירחים מלאים משפיעים על חלומות?

מעבר להשפעות הפוטנציאליות של הירח המלא על איכות השינה, אסטרולוגים טוענים שישנה משמעות רוחנית המשפיעה על החלומות שלנו. כל אחד משלבי הירח השונים נחשב כנושא אנרגיות שונות, כאשר הירח המלא משקף את השיא ובמובן המטאפורי – דברים מובאים לאור או נחשפים. מסיבה זו, זמן הירח המלא נחשב לתקופה של רגשות מועצמים, שיכולים להפוך את החלומות שלנו ליותר בולטים.

ירחים מלאים קורים גם כאשר הירח והשמש נמצאים במזלות מנוגדים (לדוגמה, ירח מלא במזל בתולה קורה כאשר השמש נמצאת בדגים, המזל ממש מולה על גלגל המזלות), מה שיכול לעורר אפקט דחיפה – משיכה בין תחומי החיים שלנו. אנו מתמודדים עם שני כוחות מנוגדים לכאורה שאנו נקראים להכיר בהם, אשר עלולים לגרום לנו למצוא את עצמנו בתוך או עם קונפליקט. עם זאת, המטרה היא ליצור הרמוניה בין הדואליות.

הריפוי והצמיחה האמיתיים מתרחשים כאשר אתה מבין שמזלות אופוזיציוניים הם למעשה שני צדדים של אותו מטבע. ההבנה כיצד לגלם את שניהם – למשל, האינדיבידואליזם של מזל טלה והחוזקות היחסיות של מאזניים – היא האתגר של ירח מלא; אחרי הכל, אתה מתמודד עם התנגשות של טיטאנים קוסמיים, כביכול.

המחשבות והדילמות של היום יום, יכולים בקלות לחלחל לתוך החלומות שלנו. לעיתים קרובות אנחנו יכולים למצוא את עצמנו בבוקר עם פתרון למצבים המתעוררים לפתרון שהמוח המודע שלנו התקשה לגשת אליהם. 

לכן חלומות סביב הירחים המלאים הם כאלו ששווה לשים לב אליהם לצורך הארה וקבלת תובנות.

ממצא מעניין שהראו המחקרים על חלומות, הוא שאנשים מדוכאים חולמים יותר מאחרים, כנראה בגלל שהמוח שלהם מנצל את “זמן ההשבתה” כדי לפתור את החששות שלהם משעות היום.

מה מסמל ירח מלא?

כשלב הירח האחרון במחזור הירח, הירח המלא מסמל פתרונות, צמיחה פנימית, פוריות, השלמה והשתקפות. הארה של ירח מלא משקפת גם את הכוח שלו להביא לאור אמיתות אפלות או נסתרות.

כאשר עובדים עם מחזור הירח – ירחים מלאים הם כאשר כוונות שהתחילו להיזרע בשלב הירח החדש בפוטנציאל להתממש. 

לדברי האסטרולוגית אלכסנדריה לטמן, מייסדת פלטפורמת הבריאות הרוחנית Jupiter Jewel, “ירחים מלאים מייצגים רגע לשחרר ולהרפות”, היא אומרת, כדי לפנות מקום לדברים חדשים שיבואו.

למה החלומות שלי כל כך חיים בזמן ירח מלא?

ישנן כמה סיבות לכך שהחלומות שלך עשויים להיות חיים יותר במהלך ירח מלא. מכיוון שירחים מלאים מתרחשים כאשר הירח נמצא בניגוד ישיר לשמש. הדבר מושך את תשומת הלב שלנו לקונפליקט או למתח בחיי הערות שלנו – שאם לא נפתרו, עלולים לחלחל לתוך החלומות שלנו.

באותה מידה, ירחים מלאים עשויים לעורר סיוטים או חלומות עזים, משום שהם מאירים אור על דברים שהיו בעבר בחושך – אמיתות נסתרות שבדרך כלל תעדיף להימנע מהן עולות מעל פני השטח ומופיעות בחלומות.

ברמה הביולוגית, ההשפעה השלילית לכאורה של הירח המלא על איכות השינה עשויה גם להוביל לחלומות מוזרים מהרגיל או להגביר את הסיכויים שלנו להתעורר באמצע החלום, ובשלב זה יש סיכוי גבוה יותר שנזכור אותו בפרטי פרטים. 

לסיכום – צריך לזכור שכולנו רגישים במידה שונה. כך גם ההשפעה של כל החודש ומה שעברנו, הדילמות והקונפליקטים שלנו ישפיעו על איך נקבל את הירח המלא באותו חודש. 

איך נשתמש בחלומות לגילוי עצמי? 

  1. התכווננות על שאלה או העמקה בנושא שאנחנו מנסות לעבוד עליו.
    לפני שנלך לישון, נבקש מהחלומות לספק לנו תשובה לשאלה החשובה לנו. נחזור על השאלה כל ערב בימים שסביב הירח המלא, בכוונה והתמדה. ניתן לחזור על המשפט “אנא ספק לי בהירות איך לפתור את הקונפליקט עם X” או “אנא עזרו לי לקבל החלטה על X ו Y” 
  2. ננסה להגדיר מראש את הקונפליקטים הפנימיים שאנחנו צריכות לפתור. איזה מאבק מתחולל בי כעת?. כאשר החלום יגיע, נשקול מה הם האלמנטים המנוגדים או הסותרים שהופיעו בו. 

לקריאה נוספת על חלומות ניתן ללחוץ כאן 

לילה טוב! 
סבטלנה

מרחב ריפוי בווטאפ

קבוצת מסרים קבוצתיים ואישיים , ברכות ותדרים מרפאים. 
מטרתה לתמוך בתהליכים התפתחות אישיים ורוחניים.
הצטרפי אלינו כדי לקבל עדכונים על מדיטציות, מאמרים חדשים ועוד שלל הפתעות.

למעבר לקבוצה – לחצי פה

Spread the Light