עיניים, רגשות, עבודה אנרגטית ומה שבניהם

ישנם לא מעט פתגמים הרומזים על כך שהעיניים מושפעות ממצב רוח או הרגשות שלנו. ניקח לדוגמא את “אש בעיניים” – המדבר על כעס או תשוקה, “מאיר עיניים” כאשר אנחנו מגיעות להבנה עמוקה.

המודעות להשפעה זו עולה כיום, ומחקרים התנהגותיים מתחום הפסיכולוגיה מצאו קשר בין צורת החשיבה שלנו לבין איך שאנחנו רואות ומסתכלות על העולם. האישונים שלנו מגיבים לא רק לאור, התנועה שלהם מושפעת גם מגירוי מערכת עצבים אוטונומית. כיווץ או התרחבות של אישונים, יכולים לרמוז על מה שמתרחש ברובד המנטאלי והרגשי שלנו.

עדות ראיה במאה הקודמת נחשבה כראייה האמינה ביותר, אך כיום יודעים שגורמים רגשיים משפיעים על האמינות והדיוק שלה. תחושת הלחץ שאדם חש בעת ביצוע הפשע, משפיעה על היכולת שלו לשחזר אותם. אנשים שונים מתארים את האירוע שונה והשוני נשמר אפילו כאשר מנטרלים את הלחץ ונותנים להם פשוט לצפות בסרטון של האירוע, מבלי בפועל להיות שם.

פוסט טראומה – PTSD משפיע, על פי מחקרים, על ראיה והאפקט הנפוץ ביותר הוא ראייה מטושטשת. זה לא חייב להיות לחץ קיצוני כמו PTSD, גם לחץ שפוגש אותנו ביומיום עלול להשפיע. כמו גירושין, שינויים סוציאליים, מחלות קשות של האדם עצמו או מישהו קרוב אליו או לחצים הקשורים בתעסוקה וקריירה.

לעיתים אנשים אף מתקשים להתאים לעצמם משקפיים וממשיכים לראות מטושטש גם אחרי בדיקת רופא והפנייה עם מרשם – זאת כיוון שמרכיב הלחץ ממשיך להיות נוכח ואינו מטופל.
דוקטור ויליאם בייטס ידוע בעבודה שלו עם בעיות ראיה שונות ושיפור ראייה טבעי. המחקר שהוא עורך בעל פן הוליסטי והשיטה שלו מתייחסת לגורמים רבים ולא רק לגנים או גיל. לטענתו כמעט כל בעיות ראייה נובעות ממאמץ יתר של העיניים. בספרים שלו הוא מדבר על ההשפעה של מתח ומאמץ של העיניים על “טעויות ראייה” ובעיות ראייה. המיקוד שלו הוא בעיקר על מתח מנטאלי, כיוון שהוא מאמין כי ראייה היא 90% מנטאלית ורק 10% פיזית.

בשונה ממתח פיזי שנגרם כתוצאה מהרגלים לא בריאים כמו צמצום עיניים במאמץ ומיעוט במצמוץ כתוצאה מבהייה ממושכת, מתח מנטאלי מתייחס לסטראס פסיכולוגי, דאגה ולחץ. מתח פיזי הוא השורש של בעיות ראייה ומתח נפשי הוא השורש של מתח פיזי.

באחד הניסויים של דוקטור בייטס, הוא גילה כי חלה החמרה בטשטוש ראייה, כאשר האדם נאלץ לשקר. בניסוי אחר שהוא ערך במסגרת בית ספר, הוא ראה שגם הלא מוכר משפיע על הראייה שלנו. כאשר בזמן שיעור גיאוגרפיה הילדים צפו במפה שכבר הכירו, לא ראו שינוי בראייה, אך כאשר הראו להם מפה שעדיין לא למדו, הייתה החמרה וטשטוש הראייה התגבר.

אז במידה ואת נתקלת במצב שהראייה שלך מטושטשת, נסי לבדוק עם עצמך:

האם את כנה עם האחר?
האם היית לא כנה או שאת עדיין לא כנה עם עצמי?
האם את זוכרת כיצד הגבת לנושאים חדשים שנלמדו בבית ספר, או משימות חדשות שהיית צריכה לבצע?
אם הראייה מטושטשת התפתחה מאוחר יותר בחייך, אולי היית צריכה ללמוד משהו חדש או לקחת אחריות חדשה, כדי להתקדם בעבודתך?

יכול להיות שהדברים האלו הביאו איתם מתח נפשי שעדיין לא הכרת מסיטואציות קודמות בחייך.
אספקט נוסף שחשוב להתייחס עליו הוא מתח רגשי בהקשר של דיכוי רגשות שלנו כמו פחד, כעס, עצב או אבל. אם ניקח את עצמנו לרגע שבו לראשונה שמנו לב שאנחנו זקוקות למשקפיים, נוכל לחקור לעומק יותר את מה שהתרחש בתקופה זו בחיים שלנו.

בת כמה היית? באיזה שלב בחיים?
איזה סוגי שינויים עברת בתקופה זו?
מה היה המצב המשפחתי שלך?
מה היה המצב בבית? עם הורים, אחים, חברים, סבים? האם היו ריבים או שמירת טינה?
איך היה המצב בבית ספר או בעבודה?
האם חווית קשיים חברתיים במסגרת בה היית?
האם עבדת בעבודה לחוצה ולא מספקת?
מה התרחש בזמן הזה בעולם?
אלו תחושות החזקת ולא מימשת וביטאת?
אלו שקרים נולדו אז? האם אי פעם חשפתן אותם למרות שעבר זמן והרגשת שזה כבר לא רלוונטי?
האם חווית או היית עדה למשהו טראומטי שלא היית מוכנה לראות?
האם היה משהו שחדר לעינייך לפני שהיית מוכנה או רצית לראות?

נסי לבדוק עם עצמך איזה סוגי פחדים ולחצים נטמעו בעינייך ותראי איך אותם דפוסים ממשיכים להופיע בחייך גם היום.
אלו כנראה לא שאלות שרופא העיניים שלך ישאל ועדיין, אלו השורשים שזקוקים גם הם להתייחסות בכדי לפתור את בעיות הראייה שלנו.

מה קורה כשאנחנו עולות על רגש לא פתור או שקר שאנחנו מספרות לעצמנו?
פתרון טוב יכול להיות פשוט לתת לעצמנו להרגיש אותו. להרגיש מתוך מקום בוגר ומפותח יותר שיש לו הרבה יותר כלים להתמודד בכל מקרה ממה שהיה בעבר. התוצאה יכולה להיות, תרגיל ראייה נפלא בשם : בכי. כנראה לא סתם אנחנו לא רק מסתכלות עם העיניים אלא גם בוכות דרכן, זוהי הדרך שלנו להתמסרות ושחרור של לחצים, רגשות, דאגות, מתחים.

הפכי את עצמך לארכיאולוגית של רגשות, התחילי לחפור עמוק יותר אל תוך העבר והאירי את האור שלך על החלקים החשוכים יותר או כאלו שפשוט נשכחו. כל אותן נושאים שדחית מלהביט עליהם ובחרת לא לראות.

פה חשוב לי לציין שאנחנו תמיד עושות הכי טוב שאנחנו יודעות. לכל דבר יש את הזמן שלו ואת המקום שלו. הכלים שלנו כל הזמן משתנים והיכולות שלנו משתפרות. אני מזמינה אותך לצלול רגע בכדי לשחרר את מה שכבר לא משרת אותך ולאפשר לעצמך לראות את החיים באור חדש ומרתק.

מצורף הוידיו הראשון בפרוייקט הילינג לעיניים

שבעה סרטונים נוספים ניתן יהיה מלמצוא בערוץ היוטיוב של Holistic Svetlana.
בלחיצה כאן
הסשנים יכללו עבודה אנרגטית רחבה על האספקטים השונים הקשורים בבעיות ראייה. התהליך מתאים גם למי שרוצה לשפר את הראייה שלה, אך גם למי שפשוט רוצה לשמור על עיניה בריאות לאורך זמן.
אנרגיית ההילינג אינה מחליפה טיפולים קונבציונלים. ניתן לשלבה בכל סוגי טיפולים אחרים בכדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר. האנרגייה תומכת ביכולת ריפוי טבעית של הגוף והתאים שלנו.

בברכת בריאות ואור
סבטלנה

Spread the Light