הצהרות חיוביות (אפירמציות)

בין אם אנחנו מרגישות גאות בעצמנו אחר הישג משמעותי, או במצב רוח ירוד אחרי יום שלא הלך כפי שתיכננו – איך אני מדברת אל עצמי, עושה את כל ההבדל. 

זה הרעיון מאחורי הצהרות חיוביות. משפטים קצרים שאנחנו חוזרות עליהם יכולים לשנות את הדרך בה אנחנו חושבות ומרגישות לגביי עצמנו. הצהרות חיוביות לרב משולבות בתרגול מדיטציה או יוגה. 

אך זהו כלי נגיש וחופשי בכל עת ובכל מקום. 

הצהרות חיוביות (Affirmations) אלו משפטים שאנחנו חוזרות עליהם לעצמנו ויש ביכולתן לשנות מחשבות ודפוסי פעולה שליליים על פי מחקרים שונים. בכך להניע לפעולה, להוריד מתח, לשמור על מוטיבציה בזמן אתגר ולעלות את הבטחון העצמי שלנו. 

התפקיד של הצהרות חיוביות הוא לקחת את מקומו של הדיבור השלילי הפנימי (שפעמים רבות גם הוא מגיע כהצהרות פנימיות שאנחנו חוזרים לעצמנו כמו “אני טיפשה”, “לא מגיע לי”, “אני לא טובה מספיק”). 

הצעד הראשון להתחיל להשתמש בכלי הזה, הוא לבחור הצהרה. אפשר להשתמש באחת ששמענו ומהדהדת עבורנו או כזאת שאני עצמי “ממציאה”. 

לאחר מכן נחליט על מטרה. מה אני רוצה לקבל מההצהרה?
האם אני מעוניינת שתרגיע אותי? תניע אותי להגשים מטרה או תגביר את הבטחון שלי בעצמי? 

עדיף לשמור על ההצהרה קצרה. בין שלוש ושבע מילים. אנחנו רוצות שזה יהיה מהיר, קל וקצר מספיק שיהיה ניתן לחזור עליה שוב ושוב. 

כדי להשתמש בה ביעילות, צריך לשמור עליה אוטנטית – משהו אני מאמינה שזה נכון. אולי זה לא מרגיש נכון כל הזמן, אבל אני מאמינה בכך בפנים. 

ניתן להגיד אותה בלב או בקול רם. אם אני בבית, אני יכולה לעשות את זה מול המראה. אם אני בסביבה חיצונית סביר להניח שנעדיף לחשוב על זה בפנים. 

הצהרות חיוביות אפשר להגיד בבוקר כדי להתחיל את היום שלנו בצורה חיובית, או לעזור לנו להרגע ולווסת את עצמנו בערב, אחרי יום ארוך. 

העניין פה להתמיד – להמשיך להשתמש בהם. להפוך את זה להרגל קבוע – חלק מהשיגרה. בעיקר אם אנחנו מנסים לשנות דפוסי חשיבה והתנהגויות שונות. 

כדי לעזור לנו להתמיד – אפשר לכתוב את ההצרות על כרטיסים ולפזר ברחבי הבית – כדי שיהיו נגישים. ונגדיר לעצמנו תזכורת לחזור ולקרות אותן מחדש בכל שעה בכל יום.

Spread the Light