מטאטא המכשפה

מטאטא המכשפה

מטאטא זרדים הוא אחד מסימני הזיהוי של מכשפה, אך האם תהית אי פעם למה?

קיימים שני הסברים מקובלים – הראשון (והמשעמם יותר יש לומר), כרוך בטקס פאגני.

דימוי מכשפות עפות על מטאטא מקושר לטקס עתיק שבו אנשים היו קופצים בשדותיהם, אוחזים בקלשונים ומטאטים, מנסים לפתות וללמד את הגידולים שלהם לגדול גבוה כמו הקפיצות שלהם.

מי שראה זאת מהצד ולא הכיר את הטקס, בעיקר בזמן ירח מלא – היה יכול בקלות לחשוב – שהם בעצם טסים על המטאטים שלהם (באמת?).

ההסבר השני קשור למדע ופרמקולוגיה.

עוד בימי הביניים, לחם היה חלק מהותי בתזונה של אנשים. לחם באותה עת נעשה משיפון והשיפון נוטע להיות מושפע ממחלה פטרייתית הנקראת ארגוט – Ergot.
ארגוט הוא רעיל אם נצרך במינונים גדולים אבל בכמויות קטנות יותר – הוא גורם, בין היתר, להזיות.

בשלב מסוים אנשים זיהו שזאת ההשפעה של ארגוט ובמקום להפטר ממנו, החליטו להשתמש בו ולתמרן בכדי להגיע לאופריה. פעמים רבות הוא שולב עם חומרים הלוצינוגניים אחרים, בכדי להגביר את האפקט.

תערבות ומשחות אלו – היו ידועות, בין היתר, כ”משחת המכשפה העפה” – כיוון שמי שהיו בדר”כ מכינות אותן – היו איך לא – המכשפות. מכשפות היו ידועות כרוקחות בצמחים ועשבים שונים, ששומשו כמובן גם לריפוי ועזרה בבעיות בריאותיות שונות.
המכשפות עצמן השתמשו במשחות “מעוף” אלו בטקסים שונים, כישופים, מצב שדמה לחלימה צלולה וסיוע בחוויה חוץ גופית – בה הייתה תחושה של “ריחוף” ואף יציאה של הנשמה מן הגוף.

נחזור רגע למטאטא – אז על אף שמצאו דרך להפוך את החומרים למסוכנים פחות, הבליעה שלהם עדיין הייתה מסוכנת וכללה הרבה תופעות לוואי לא נעימות. בכדי להילחם באותן תופעות ניסו למצוא דרכים אחרות לספוג את החומרים.
בסופו של דבר מה שגילו שספיגה דרך העור ישירות למערכת הדם, עוקפת את מערכת העיכול – המקומות הטובים ביותר לכך הם בלוטות בית השחי, פי טבעת ואיברים אינטימיים.

ועכשיו הגענו למטאטא – אז הדרך שבה האמינו שהמכשפות היו משתמשות במשחות – זה למרוח אותן על קצה המטאטא (כלי זמין שהיה בכל בית באותה תקופה) ולשבת עליו כדי שהמשחה תספג. זה גם יכול להסביר את התמונות המרובות של מכשפות ערומות שצוירו, יושבות על מטאטא.

אגב הסיבה שבעקבותיה, ככל הנראה, דרך שימוש זו נבחרה, במקום פשוט למרוח כ-דאודורנט בבית השחי, היא בגלל הלבוש המסורבל של הנשים באותה תקופה.

בעצם המטאטא היה הכלי שגרם למי שהשתמשה בו – “לעוף”, להיות באופוריה וככל הנראה זהו הקשר ההסטורי ההגיוני שהתגלגל למה שאנחנו מכירות היום. כלומר מטאטא בעצם קשור לחוויה חוץ גופית Astral projection.

עוד כמה עובדות מעניינות – המטאטא הוא כלי נפוץ בדת של ויקה ומשמש בטקסים השונים. לדוגמא חתונה- כיוון שהמטאטא מייצג דואליות והוא כלי גם בעל אנרגיה זכרית (המקל\הענף העפה) וגם נקבית (הרעפים והענפים בקצה שלו). ואף ל”טאטוא” של אנרגיה שלילית – בהתאם לעשבים ממנו הוא עשוי. מטאטא מסורתי, ככלי דתי – אינו משמש לטאטוא פיזי, אלא טאטוא של אוויר (דמיינו כמו שמפזרים עשן עם נוצה), המטאטא בעצם מוחזק באוויר ואיתו מטאטים את האנרגיה הלא טובה מהמקום והמרחב שבוחרים (כמו אלטר לדוגמא או מרחב בו הולכים לערוך טקס.

זהו להיום בפינת עובדות לא חשובות אך בהחלט מעניינות.

 

בברכת אנרגיה של ידע, סקרנות וכמובן חיוכים

סבטלנה

Spread the Light